Da li je online nastava u sarajevskim školama potrebna i nakon završetka pandemije
Prije skoro tri godine, tačnije sredinom marta 2020. godine, svijet se našao licem u lice sa virusom koji je tada okarakterisan kao "opak" ali nedovoljno istražen. Uslijedio je globalni "lockdown", život se činio zaustavljenim, a mnogi će potvrditi da su prvih dana (mjeseci) živjeli u agoniji iščekivajući novi dan.
Međutim, u svom tom haosu, bilo je potrebno osigurati normalno funkcionisanje i suživjeti se sa tim virusom. Veliki teret, osim zdravstvenog naravno, ponio je i obrazovni sistem s obzirom da je sve bilo potrebno prilagoditi novonastaloj situaciji.
Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo našlo se, donekle, u olakšavajućim okolnostima, jer je nastavu bilo potrebno prilagoditi online sistemu koji je već bio poznat i sa kojim su se susretali i đaci i nastavnici/profesori.
"Online sedmica kao obavezan oblik nastavnog procesa postojala je i prije pandemije. To nam je umnogome pomoglo u Kantonu Sarajevo da nastavu u uslovima pandemije dočekamo spremnije", potvrdila nam je resorna ministrica Naida Hota-Muminović.
Međutim, u većini obrazovnih institucija, potpuni online sistem nastave bio je prisutan i dvije godine nakon početka pandemije koronavirusa - sve dok se ispunili svi potrebni uslovi da se đaci vrate u školske klupe - i dalje je - po dvije sedmice online učenja po polugodištu. Ipak, sudeći prema nekim reakcijama, ovakav model nastave zasitio je i učenike, pa i roditelje, s obzirom da se pokazalo da su djeca počela gubiti interesovanje za druženjem van interneta i digitalnih uređaja.
Kako nam je dalje kazala ministrica, u planu je relaksacija zakona koji se tiče online nastave u Kantonu Sarajevo.
"Važeći zakon predviđa po dvije sedmice online nastave po polugodištu. Pokazalo se da je to previše, pa novi prijedlog zakona predviđa po jednu online sedmicu po polugodištu i to na način da ista bude jednoobrazno utvrđena Nastavnim kalendarom kojeg donosi Ministarstvo za odgoj i obrazovanje KS", saopćila je ministrica za Klix.ba.
Također, najavila je da resorno ministarstvo Svakako očekuje još puno posla po pitanju standardizacije kvaliteta rada u toj sedmici, jer postoje različiti pristupi ovom modelu u zavisnosti od škole do škole.
Činjenica je da postoje različita mišljenja koja se tiču ove problematike i zbog toga je neophodno pristupiti rješavanju ovog pitanja na način da niti jedna strana - učenici i obrazovne institucije - ne budu oštećeni, a da svako izvuče ono što je najbolje po obrazovni sistem.