Da li su prijevremeni izbori rješenje za okončanje političke krize u FBiH
Raspuštanje parlamenta ovlast je šefa države u većini država. U mnogim državama šef države može pokrenuti vanredne izbore samo pod određenim uslovima. U Austriji, Izraelu i Poljskoj postoji mogućnost samoraspuštanja parlamenta .
U isto vrijeme, Poljska i Austrija imaju mogućnost opoziva predsjednika. U Latviji se parlament može raspustiti referendumom, što se i dogodilo 2011. godine. Sjedinjene Američke Države i Norveška nemaju mogućnost raspuštanja parlamenta.
U nekim monarhijama kralj raspušta donji dom na prijedlog premijera, primjerice u Nizozemskoj, Belgiji i Danskoj. S druge strane izbore u Bosni i Hercegovini nezavisno, raspisuje Centralna izborna komisija.
Ono što je također veoma bitno je razlikovati vanredne i prijevremene izbore. Mandat na prijevremenim izborima traje do narednog redovnog izbora ciklusa. S druge strane vanrednim izborima delegati dobijaju mandat na onoliko godina koliko bi dobili i redovnim izborima, u slučaju BiH to su četiri godine.
Kada bi se nekim slučajem uvela institucija vanrednih izora u BiH, odnosno kada bi se to spustilo na nivo entiteta, to bi sasvim sigurno iskoristile političke strukture u RS-u, predvođene Miloradom Dodikom, kako bi razdvojili izborne procese u RS-u i FBiH. Samim time izbori se više ne bi mogli održavati na isti dan. Takva odluka bi bez sumnje bila izuzetno štetna i kontraproduktivna za državu.
S druge strane CIK bi mogao raspisati prijevremene izbore jedino u slučaju raspuštanja Parlamenta FBiH. Raspuštanje Parlamenta FBiH vrši predsjednik FBiH uz saglasnost druga dva potpredsjednika. Ipak raspuštanje Parlamenta FBiH nije dozvoljeno 12 mjeseci od njegovog konstituisanja, kako ne bi došlo do zloupotreba i manipulacija.
No raspuštanje Parlamenta FBiH se isključivo može desiti ukoliko Parlament nije u mogućnosti donositi potrebne zakone, te ukoliko se ne uspije donijeti budžet Federacije prije početka budžetske godine. Drugi razlozi za raspuštanje, poput nemogućnosti formiranja vlade, nisu predviđeni Ustavom FBiH.
Da se to promjeni bile bi potrebne izmjene Ustava FBiH i izbornog zakona, što je u trenutnoj političkoj atmosferi, izuzimajući mogućnost intervencije visokog predstavnika, moguće jedino u teoriji.