Damjanović je poručio da se Republika Srpska pridržavala sporazuma koji su, prema uputstvu OEBS-a, potpisali ministri obrazovanja entiteta i kantona 2005. godine.
"Tim sporazumom je precizirano da se u historiji ne izučavaju sadržaji rata u BiH koji bi imali uvredljive sadržaje po druge narode", naglasio je Damjanović.
On je istakao da je na osnovu prijedloga Pedagoškog zavoda RS, ministar prosvjete i kulture RS Dane Malešević donio nove nastavne programe iz historije, prema kojima će učenici izučavati o nastanku Republike Srpske.
"U planu je uvođenje posebnih tema koje se odnose na nastanak Republike Srpske, a to su raspad bivše Jugoslavije i stvaranje RS od 1991. do 1995. godine, rat u BiH od 1992. do 1995. godine, najznačajniji događaji u stvaranju RS, Dejtonski sporazum, te razvoj Republike Srpske u periodu poslije Dejtonskog sporazuma", precizirao je Damjanović.
Prema njegovim riječima, nakon donošenja novih nastavnih planova i programa, sljedeći korak je izdavanje novih udžbenika.
Damjanović je rekao da je analizom onoga što se radi u Federaciji BiH i u kantonima utvrđeno da su oni, bez obzira na ovaj sporazum, "nastavili da izučavaju taj period na pogrdan i uvredljiv način prema Republici Srpskoj".
"Mi želimo da učenici u Republici Srpskoj steknu objektivnu sliku o događajima u tom periodu, kako od 1990. do 1995. godine, tako i o događajima u Srbiji 1999. godine", naglasio je Damjanović.
On je dodao da je nove nastavne planove i programe za historiju u devetom razredu osnovnih škola i trećem i četvrtom razredu gimnazije predložila komisija koju je formirao Pedagoški zavod RS. U komisiji su bili profesori sa fakulteta, iz osnovnih i srednjih škola i inspektor-prosvjetni savjetnik za historiju.
Vijeće Evrope i UNESCO preporučili su ranije da ratne događaje iz nedavne prošlosti djeci ne treba interpretirati na način koji širi mržnju i vrijeđa osjećanja drugih naroda.
Uprkos tome, ministri obrazovanja u Kantonu Sarajevo, Zeničko-dobojskom kantonu, Tuzlanskom i Unsko-sanskom kantonu odlučili su da u školske programe historije za osmi razred osnovne škole uvedu sadržaje koji će đacima pomoći da razumiju činjenice o opsadi Sarajeva, kao i o genocidu u Srebrenici.