Đozo o razlozima za smjenu Mandića: U dvije i po godine je nezakonito potrošio skoro milion KM novca građana
Međutim, Đozo ističe da je to potpuna neistina, kao i navodi Mandića da je tokom rada u Vijeću insistirao na ovlaštenjima koje nema te se pokušao nametnuti kao drugi načelnik. Naglašava da se neće kandidovati na vanrednim lokalnim izborima ukoliko Mandić bude opozvan.
"Nikada nisam razgovarao na tu temu pa samim tim nisam mogao niti insistirati na nečemu što se protivi zakonskim i podzakonskim aktima po kojima funkcioniše naša lokalna zajednica. Ja sam legalista i s tim opredjeljenjem sam ušao u politiku. Naprotiv, u nekoliko slučajeva javno na sjednicama Općinskog vijeća, o čemu postoje i video zapisi na općinskom YouTube kanalu, iznosio sam primjere u kojima aktuelni općinski načelnik oduzima ingerencije predstavničkom tijelu građana, te tako degradira i osporava nadležnosti Općinskom vijeću", rekao je Đozo za Klix.ba.
On je istaknuo dva primjera kao dokaze Mandićevog oduzimanja ovlasti Općinskom vijeću:
- Eklatantan primjer, gdje načelnik oduzima ovlasti Vijeću jeste vođenje tajnih pregovora s predsjednikom Nogometnog saveza BiH o davanju Stadiona Asim Ferhatović Hase Nogometnom savezu. Općinskom imovinom upravlja i raspolaže Općinsko vijeće koje je o ovim radnjama upoznato na Kolegiju, kada je već sve bilo dogovoreno. Na ovom Kolegiju načelnik nas je upoznao sa određenim elementima iz spomenutih tajnih pregovora. Između ostalog, naveo je da se stadion neće zvati Asim Ferhatović Hase, i da narednih 100 godina neće biti stadion FK Sarajevo. O tome postoji zapisnik sa sjednice Kolegija vjerodostojan snimku koji načelnik ne želi da dostavi vijećnicima i javnosti, iako je Kolegij većinom glasova usvojilo zaključak da se ovaj snimak dostavi vijećnicima. Neka mu javnost i mediji postave konkretno pitanje da li je rekao sve ovo navedeno i da li taj snimak postoji. Ja pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću tvrdim da je sve pomenuto istina, da je načelnik sve ovo rekao, kao i da snimak postoji.
- Drugi primjer je nedonošenje prijedloga Odluke o organizaciji i sistematizaciji organa uprave Vijeću na potvrđivanje, a što je najvećim pravnim aktom – Statutom Općine Centar utvrđeno, kao i svim zakonima višeg reda iz ove oblasti. U ovom slučaju, načelnik nije proveo ni Presudu Ustavnog suda Federacije BiH, a što je bio dužan i obavezan, jer je po preuzimanju funkcije položio zakletvu da će poštovati zakone i ustave naše zemlje. Načelnik je ovu odluku morao objaviti i u Službenim novinama Kantona Sarajevo, kako bi ona stupila na snagu, a on to nikada nije uradio i tako još jednom prekršio zakone.
Govoreći o pogreškama načelnika Mandića zbog kojih mora biti smijenjen, Đozo je naveo nekoliko primjera:
-
Nerealiziranost projekata od životne važnosti za sve stanovnike naše lokalne zajednice, vodosnabdijevanje, izgradnja, rekonstrukcija i sanacija vodovodne i kanalizacione mreže, izgradnja putne komunikacije, sanacija klizišta, legalizacija stambenih objekata, i mnogi drugi
-
Kršenje zakona, neprimjenjivanje presude Ustavnog suda FBiH i višeg broja rješenja tj. naloga Upravne inspekcije Kantona Sarajevo, što se vidi kroz već spomenuto nezakonito donošenje Odluke o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji organa uprave tj. Općine Centar, kontinurano dovođenje savjetnika za različite oblasti, iako je na snazi zakon koji to zabranjuje, te potpisivanje ogromnog broja ugovora o djelu na već sistematizovana i popunjena radna mjesta, čime su nesavjesno i protivno zakonskim odredbama potrošene značajne količine budžetskog novca tj. novca građana
-
Neispunjavanje i ignorisanje skoro svih zaključaka i inicijativa vijećnika koje su imale za cilj poboljšanje života građana i rješavanje njihovih svakodnevnih životnih problema
-
Apsolutno soliranje i bahat odnos u svom (ne)radu, izbjegavanje svakog vida saradnje i dogovora, nepoštivanje principa i mjera Sarajevskog dogovora kojeg je potpisala Trojka, a kojeg krši od samog početka mandata, jer niti jedna mjera ili princip iz ovog dogovora nije provedena, a o čemu već dvije i po godine javno govorimo na sjednicama Vijeća, što dokazuju već pomenuti video zapisi, i mnogi drugi razlozi.
Kritike da je besmisleno trošiti novac u godini uoči redovnih lokalnih izbora za provođenje vanrednih izbora za načelnika komentariše da je gora opcija ostaviti Mandića na toj poziciji.
"Izborni zakon BiH je jasan, ako postoje jasni razlozi za opoziv, onda smo mi kao predstavnici naroda dužni i obavezni pokrenuti tu proceduru kako bi spriječili nezakonito trošenje budžetskog novca građana. Načelnik uporno pokušava obrnuti teze tvrdeći da će njegovim opozivom doći do nesavjesnog trošenja pomenutog novca. Međutim, istina je drugačija, jer je upravo on nezakonitim djelovanjem i bespotrebnim trošenjem budžetskog novca na potpisivanje ugovora o djelu na sistematizovana i popunjena radna mjesta te kroz angažovanja savjetnika, koji su zakonom zabranjeni, a među kojima su bile i njegove visoko pozicionirane stranačke kolege, trošio u protekle dvije i po godine skoro milion KM novca građana. To je nekoliko puta svojim nadzorima utvrđivala i Upravna inspekcija KS, koja je svaki put izdavala naloge i rješenja da se ova nezakonita aktivnost prekine. S ove vremenske distance, jedino za čim žalim, a nisam jedini, jeste činjenica što nismo ranije pokrenuli proces opoziva načelnika, jer bi imali više vremena da uradimo značajne i važne projekte kojim bi bar dijelom poboljšali život naših stanovnika", naveo je.
Govoreći o tome da vanredni izbori možda neće moži biti provedeni jer je proces opoziva krenuo kasno, Đozo navodi da je to nešto što Mandić priželjkuje.
"I to je još jedna od manipulacija načelnika u opozivu. Jedina osoba u Općini Centar koja radi sve dozvoljene i nedozvoljene radnje da se građanima onemogući da u jednom demokratskom činu ocijene njegov (ne)rad je upravo aktuelni načelnik. Posljednji primjer njegovih opstrukcija jeste i zahtjev da Općinsko vijeće utvrdi s kojih budžetskih stavki će se finansirati referendum. Sada opet možemo da se vratimo i na vaše prvo pitanje oko nadležnosti Općinskog vijeća i načelnika. Prema Zakonu o budžetima, načelnik je taj koji vrši preraspodjele u Budžetu. I ovo je još jedan eklatantan primjer miniranja procesa opoziva i provedbe referenduma. Na ovaj način, načelnik uveliko radi na tome da ukoliko bude opozvan onemogući i zakonom propisane vanredne izbore. Iako javno poziva građane da na referendumu glasaju protiv njegovog opoziva, u suštini čini sve da do njega ne dođe", kazao je Đozo.
Ukoliko ipak Mandić bude povučen na referendumu, a ne bude zakonskih uslova da se provedu vanredni izbori jer je nastupila 2023. izborna godina, Đozo objašnjava kako će biti izabran načelnik.
"Vijeće će o tome odlučiti ko će biti v.d. načelnik. Ono što sa sigurnošću mogu tvrditi, a čime načelnik i njegova PR podrška najčešće manipulišu u javnosti, to je da ja lično neću biti v.d. načelnik, niti sam ikada pretendovao na tu poziciju. Načelnik tvrdi u svom intervjuu na vašem cijenjenom portalu da v.d. načelnik mora biti neko iz Općinskog vijeća, čime još jednom pokazuje da ne poznaje zakonske propise koji predviđaju da vršioca dužnosti načelnika u slučaju prestanka mandata bira Općinsko vijeće i nigdje nije specifično određeno da to mora biti neko od vijećnika", rekao je.
Mandić je u intervju za Klix.ba kazao kako će novi načelnik u Općinu Centar upravo doći na "mala vrata", bez podrške građana na izborima.
On tvrdi i da se njegovim odlaskom pripremaju odmazde i otkazi uposlenicima Općine, na šta je Đozo kazao da je to laž i da je njihova namjera samo da "djelovanje Općine vrate u zakonske okvire".