Ona naglašava da su, iako u BiH postoji Zakon o zaštiti potrošača koji je usklađen s evropskim principima, prisutni problemi s primjenom u svakodnevnom životu.
"Sumnjam da je u tom smislu potrošač u BiH zaštićen", ističe Jessel-Holst.
Govoreći kako odgovoriti na izazove online trgovine na internetu, ističe da je evropsko pravo u tom smislu razvilo veoma dobre standarde uz pomoć direktiva.
"Te direktive predviđaju da potrošač kada kupi nešto na internetu, ako mu se to ne sviđa, ima pravo da to vrati, jer na internetu nema mogućnost da nešto isproba kao u prodavnici", objasnila je Jessel-Holst.
Također, direktive predviđaju da ako poduzetnik krši određena prava onda se protiv njega mogu koristiti sankcije.
Prava potrošača koja postoje samo na papiru potrošačima u BiH ne pomažu. S druge strane u Njemačkoj je, kako kaže Jessel-Holst, situacija dosta drugačija, jer su evropski propisi već integrirani u građanski zakonik.
Tako je, navodi, "svaki pravnik, advokat i sudija s tim upoznat, s obzirom na to da je sve na jednom mjestu, a istovremeno za potrošače je lako da se informišu jer znaju gdje trebaju pogledati“.
"Naravno svugdje postoje deficiti i trenutno se provode mnogi programi Evropske unije, čiji je cilj da javnost bolje upoznaju o zaštiti potrošača", kaže Jessel-Holst.
Ona je na Pravnom fakultetu Univerziteta u Sarajevu održala predavanje mladim pravnicima, koje je ocijenila kao veoma zainteresovane i upoznate o pitanjima harmonizacije zakonodavstva BiH s EU.
"Govorila sam kako se Njemačka odnosi prema pravu EU i na koji način smo ga mi integrirali u svoje zakonodavstvo. Za BiH je to veoma važno jer je bh. pravo dosta blisko njemačkom pravu, te imamo sličnu terminologiju, a mnogi su profesori, naučnici i studenti iz BiH istraživali u Njemačkoj. Tako BiH može dosta naučiti iz njemačkog iskustva", rekla je u razgovoru za Agenciju Fena Christa Jessel-Holst.