BiH
7

Lagumdžija vodio međunarodnu web konferenciju o budućnosti poslije pandemije

S.M.
Zlatko Lagumdžija (Foto: E. H./Klix.ba)
Zlatko Lagumdžija (Foto: E. H./Klix.ba)
U organizaciji Nizami Ganjavi međunarodnog centra (NGIC) proteklih mjeseci se održava serija međunarodnih foruma i diskusija posvećenih izazovima s kojima se svijet susreće te s aktivnostima međunarodnih organizacija i država na oporavku u vremenu globalne pandemijske krize.

"Nakon pandemije: Izgradnja svjetskog sistema i budućnost demokratije" je naziv međunarodne web konferencije sa dva tematska panela koja je moderirao Zlatko Lagumdžija.

Među 15 govornika iz 14 zemalja sa četiri kontinenta su bili i Vaira Vike Fraiberga, bivša predsjednica Latvije, profesor Jeffrey Sachs, specijalni predstavnik generalnog sekretara UN za samoodrživi razvoj, profesor Ernst Von Weizscaker, počasni predsjednik Rimskog Kluba, Sussan Eliot, predsjednica Nacionalnog komiteta za američku vanjsku politiku, princ Turki bin Faisal Al Saud, predsjednik Centra za istraživanje i islamske studije King Faisal, Kolinda Grabar-Kitarović, bivša predsjednica Republike Hrvatske, Marek Belka, bivši premijer Poljske, Marie-Louise Coleiro Preca, bivša predsjednica Malte i Rovshan Muradov, generalni sekretar NGIC.

Prvi panel je bio posvećen jačanju saradnje, multilateralizma i ulozi ključnih država u kreiranju novog svjetskog poretka kroz realizaciju samoodrživih razvojnih ciljeva. Drugi panel, posvećen demokratiji, jačanju ljudskih prava i refleksijama uspostave nove američke administracije na globalnom planu, Lagumdžija je okončao sa zaključcima konferencije i prijedlozima narednih koraka kroz aktivnosti NGIC i partnerskih organizacija.

Priroda najveće svjetske krize od Drugog svjetskog rata zahtijeva od svih aktera, država i međunarodnih organizacija da okupljaju sve ljudske kapacitete na osmišljenim i sistemskim rješavanjima izazova u pet oblasti: zdravstvu i pandemiji, okolišu i klimatskim promjenama, ekonomskom oporavku i samoodrživom razvoju, digitalizaciji i upravljanju vještačkom inteligencijom, te obrazovanju usmjerenom na vještine i nauku, kao i na respekt i razumijevanje različitosti u izgradnji država i društava zajedničkih vrijednosti.