Sve se može, kad se hoće
1.7k

Lekcija o važnosti inkluzije: Prvačići iz Zenice zbog gluhonijemog druga uče znakovni jezik

Piše: E. M.
Da sva djeca zaslužuju jednake šanske i da je inkluzija dobra i poželjna, govori slučaj iz zeničke Osnovne škole "Miroslav Krleža" u kojoj učenici prvog razreda uče znakovni jezik kako bi svakodnevno mogli komunicirati tokom nastave i igre sa svojim guhonijemim drugom iz školskih klupa Alminom Ramićem.

Almin je osmogodišnjak koji ne čuje i ne priča zbog čega se koristi znakovnim jezikom. Zbog brojnih problema, brigu o njemu vode staratelji, a ne roditelji. Oni su dobili preporuku da Almin školovanje završi u Centru za slušnu i govornu rehabilitaciju u Sarajevu. Ne želeći odvojiti se od njega, staratelji su ga sa zakašnjenjem ipak upisali u prvi razred Osnovne škole "Miroslav Krleža".

Učiteljica Azra Ahmić, koja se već 24 godina bavi ovom profesijom, prihvatila je Almina u svoj razred, te je i sama počela učiti znakovni jezik.

Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba

"Neposredno pred upis učenika dobili smo informaciju da će gluhonijem dječak biti upisan u našu školu. Došao je na razgovor sa svojom starateljicom i ja sam se izjasnila da pristajem da bude u mom odjeljenju i otpočeli smo pripreme da ga koliko-toliko dočekamo spremni", kazala je Ahmić.

Ovo je prvi ovakav slučaj u njenoj karijeri. Dodala je da je strah od neuspjeha uvijek prisutan.

"Još uvijek se svi učimo, upoznajemo i tek smo napravili prvi korak na tom putu. Čeka nas još dosta posla, ali ovo je neminovno. Mi, prosvjetni radnici, s procesom inkluzije moramo prihvatiti ovakvu djecu u školu. Svako dijete zaslužuje obrazovanje, njegovi staratelji su bili protiv toga da ide u Sarajevo i Almin je danas s nama ovdje. Mi ćemo raditi, a koliko ćemo na obrazovnom planu uspjeti - ostaje da se vidi", izjavila je Ahmić.

Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba

Dodala je da se u razredu s vršnjacima osjeća odlično, da je sretan, zadovoljan, da ima dosta drugara i da ga niko ne odvaja od druge djece.

Alminovi drugari, učiteljica i pedagogica polako uče znakovni jezik kako bi mogli komunicirati.

Elzina Muratović-Tutmić (Foto: E. M./Klix.ba)
Elzina Muratović-Tutmić (Foto: E. M./Klix.ba)

"Ovo je bio veliki izazov za nas, nakon tri mjeseca možemo reći da je Almin dječak koji voli školu. Voli drugare i sretan je. Njegovi drugari ga vole, ne isključuju ga iz aktivnosti, voli da radi i uči. Ovo je pokazatelj da kada date sve koliko možete i koliko se očekuje na vašoj poziciji, ništa nije nemoguće. Za dijete je značajno da se osjeća prihvaćenim i da se ne osjeća drugačiji. Moramo voljeti različitosti i djeca sigurno neće ostati uskraćena, bit će samo bogatija", kazala pedagogica Elzina Muratović-Tutmić

Direktor škole Murat Spahić je kazao da će u narednom periodu napisati određene projekte i uputiti ih nadležnim institucijama i organizacijama kako bi za Almina osigurali potrebna pomagala u nastavi.

Murat Spahić (Foto: E. M./Klix.ba)
Murat Spahić (Foto: E. M./Klix.ba)

"Dječaka je bilo najlakše upisati, ali sada moramo napraviti drugi korak i nabaviti potrebna pomagala u nastavi. On ima asistenta, ali učionicu treba prilagoditi njemu i drugoj djeci. Potreban mu je interaktivni stol, tabla, displej i trudit ćemo se da to nabavimo u narednom periodu", kazao je Spahić.

Almin nastavu pohađa uz pomoć asistentice Brankice Jurić koja mu prevodi nastavu i olakšava komunikaciju s drugim učenicima.

Almin Ramić i asistentica u nastavi Brankica Jurić (Foto: E. M./Klix.ba)
Almin Ramić i asistentica u nastavi Brankica Jurić (Foto: E. M./Klix.ba)

"Alminu znakovnim jezikom prenesem sve što kaže učiteljica. On je vrijedan učenik, a poslije škole ide kod logopeda na govornu vježbu. Niko mu se ne smije i ne ruga. Svi su puni razumijevanja. Ovo je prvi slučaj da radim ovo i drago mi je što sam dio ovoga", kazala je Jurić.

Nakon četiri završena razreda kod učiteljice, Almin će svoje obrazovanje nastaviti kod nastavnika koji će ga, svi se nadaju, spremno dočekati i pružiti mu potrebno znanje.