Kako je Feni rečeno iz JP Međunarodni aerodrom Sarajevo, jedan od zadataka tog tima je da ispita mogućnosti puštanja tunelske cijevi u punoj dužinu na brigu i staranje Fondu memorijala i mogućnost da posjetioci prolaze s butmirske na dobrinjsku stranu.
Tunelska cijev prolazi ispod piste Međunarodnog aerodroma Sarajevo, koji je glavni aerodrom u državi.
S tim u vezi je i odlučeno da se prije definiranja projektnog zadatka budućeg kompleksa ispitaju svi aspekti sigurnosti i otklone sve nejasnoće, navode iz tog javnog preduzeća.
Analizom svih relevantnih zahtjeva i dokumenata kojim je Tim raspolagao zaključeno je da se prilikom definiranja projektnog zadatka i idejnog rješenja spomeničkog kompleksa moraju uključiti zahtjevi iz Master plana Aerodroma koji predstavlja plan razvoja Aerodroma.
J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo je u nadležnosti Federacije BiH i svakako bi nadležno Ministarstvo prometa i komunikacija trebalo biti saglasno s realizacijom Odluke Skupštine KS-a. S obzirom na to da aerodromi prema Uredbi o građevinama i zahvatima od značaja za FBiH spadaju u građevine saobraćaja i veza, od značaja za Federaciju, u postupku pripreme Urbanističkog projekta "Spomenički kompleks Tunel D-B" nosilac pripreme projekta je dužan obezbijediti stručno mišljenje i saglasnost Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, kažu u Međunarodnom aerodromu Sarajevo.
U razmatranju puštanja za posjetioce tunelske cijevi u punoj dužini konstatovana je činjenica da je ograda Međunarodnog aerodroma državna granica. Ovaj tunel prodire kroz ravan koja predstavlja granicu države Bosne i Hercegovine, kažu u Međunarodnom aerodromu Sarajevo i naglašavaju da će se "zato tražiti mišljenje o rješavanju ovog pitanja Graničnoj policiji BiH i Ministarstvu sigurnosti BiH, jer bi se ovaj problem mogao pojaviti kad se krene u realizaciju što bi moglo značiti obustavu projekta uz velike materijalne troškove".
Tim je ustanovio i da treba tražiti mišljenje Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA), sa zahtjevom da ono pribavi i mišljenje, uvjete i kriterije ICAO-a (Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo), a koje će definirati mogućnosti i načine upotrebe i stavljanja u funkciju objekta Tunela D-B, pritom imajući u vidu funkcionalnost saobraćaja, Security i Safety na Aerodromu.
Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo ICAO vrši homologaciju aerodroma za međunarodne letove, te je neophodno osigurati njihovo mišljenje i stav putem BHDCA.
Nakon rješavanja ovih prethodnih pitanja i dobivanja potrebnih mišljenja od navedenih institucija znat će se i stav odgovornih iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo. Tek tada se može krenuti u definiranje projektnog zadatka i pravljenje idejnog rješenja čitavog Memorijalnog kompleksa, poručili su iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Kako je Feni rečeno iz BHDCA, Direkcija još nije dobila nikakav dopis u kojem se traži njihovo mišljenje o ovom pitanju, ali će se o tome očitovati nakon dobijanja zahtjeva, u skladu sa svojim nadležnostima.