Obrazovanje u pandemiji
97

Nastava u školi ili online: Za koji model su roditelji

N. C.
Podijeljeni stavovi roditelja o načinu izvođenja nastave (Foto: Pixabay)
Podijeljeni stavovi roditelja o načinu izvođenja nastave (Foto: Pixabay)
Mnoge nevladine organizacije i sindikati pozivaju da se otvore škole. Međutim, epidemiološka situacija u našoj zemlji još uvijek to ne dozvoljava. Iz Vijeća roditelja Kantona Sarajevo govorili su o načinu izvođenja nastave, kvalitetu i manjkavosti online nastave.

Iako je pitanje povratka učenika u školske klupe aktuelizirano nakon izjave ministra zdravstva Kantona Sarajevo Harisa Vranića da Vlada KS razmatra povratak učenika u škole u martu, ali i stava Saudina Sivre, predsjednika Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH – Kantonalni odbor Kantona Sarajevo, da se djeca trebaju vratiti na uobičajeni način odvijanja nastave u školama, od povratka učenika u školske klupe nema ništa.

Jučer je i Sindikat pozvao na potpunu obustavu nastave zbog velikog broja zaraženog nastavnog osoblja.

Ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota-Muminović prošle sedmice potvrdila je da zasad nema promjene u načinu odvijanja nastave.

Stavovi roditelja o modelima izvođenja nastave su podijeljeni, što su nam potvrdili i iz Vijeća roditelja KS.

"Od samog početka pandemije smatramo da treba poštivati mišljenje struke te da je u ovom trenutku najvažnije sačuvati zdravlje kako učenika tako i njihovih porodica. Veliki broj roditelja smatra da se djeca/učenici trebaju vratiti u školske klupe, ali također ima i puno zahtijeva rodtelja za pohađanje nastave isključivo online", istakli su.

Iz Vijeća roditelja kazali su da iz iskustva mogu potvrditi da je školski ambijent siguran, jer se poštuju epidemiološke mjere.

"Međutim, veliki problem su učenici koji koriste javni prijevoz za dolazak u školu, a tu prije svega mislimo na srednjoškolce i dio osnovaca koji je vezan za javni prijevoz. Naš prijedlog, koji smo iznijeli još prošle godine, glasio je osigurati poseban prijevoz koji će biti samo za učenike", istakli su.

Problemi na koje su roditelji preko svojih predstvanika u Vijeću ukazivali vezani su za još uvijek nejednake uslove svih učenika, ali i nedostatak tehničkih sredstava za praćenje nastave.

"Nažalost, neki učenici još uvijek nastavu prate putem mobilnih telefona, preobimni su sadržaji koji se postavljaju putem platoformi škola u odnosu na čas koji traje 30 minuta, neujednačeni sadržaji po predmetima i školama, neprilagođeni zadaci prilikom provjere znanja. Međutim, bez obzira na sve prigovore s terena, moramo se složiti da se kvalitet online nastave svakodnevno popravlja", naveli su.

Često se nameće pitanje kakve će posljedice online nastava ostaviti i da li će one biti nadoknadive?

Međutim, roditelji su svjesni propusta i nedostataka, a kao Vijeće roditelja tražit će određene analize. Također, vjeruju u prosvjetne radnike i smatraju da će oni u narednom periodu imati na umu da su učenici neke stvari propustili ne svojom greškom.

"Smatramo da na to posebno treba obratiti pažnju prilikom prelaska učenika u srednju školu, ali i iz srednjih škola na fakultete.

Vrijeme je globalne pandemije koja je zahvatila cijeli svijet, te posljedice će se sigurno osjetiti u cijelom svijetu, tako da ni mi nismo izuzetak. Međutim, vjerujemo da će ti nedostaci biti minimalni i nadoknadivi", zaključili su.