Novalić poziva Vladu KS na Prvu transverzalu: Dođite i uključite se u projekat
Ova poddionica duga je 1.240 metara i njena izgradnja se finansira sredstvima Federacije Bosne i Hercegovine. Ukupna sredstva za radove na Prvoj transverzali iznose 35 miliona KM i osigurana su iz akumulirane dobiti Javnog preduzeća Međunarodni aerodrom Sarajevo i BH Telecoma.
Radovi na poddionici "Rondo Bare - Tunel Kobilja Glava" koštaju 12 miliona KM, a ostatak sredstava Federacija BiH je spremna uložiti za radove na Prvoj transverzali čim Kanton Sarajevo i općine omoguće nastavak izgradnje.
Premijer Federacije BiH Fadil Novalić kazao je danas Feni da su poslovi eksproprijacije zemljišta na ovom dijelu završeni, a također četiri miliona KM bit će osigurano za izgradnju od Avazovog tornja i Željezničke stanice do puta M-18 kod Bara.
"Time bi se osiguralo odvijanje saobraćaja iz grada Sarajeva prema Vogošći, a da to ne ide kroz zagušenu Alipašinu ulicu. Da bi se to završilo potrebno je četiri miliona za eksproprijaciju. Radimo ubrzano na tome kako bismo pred kraj godine ili početkom sljedeće krenuli u radove za koje imamo osigurano 19 miliona KM", pojasnio je Novalić.
Dodao je da je novac koji se koristi za izgradnju te poddionice osiguran kroz izgradnju brzih cesta koji podržava Vlada Federacije BiH na kantonima te je izuzetno značajnim nazvao izgradnju ovog dijela puta za Kanton Sarajevo koji ima mnogo stanovnika.
Istovremeno Javno preduzeće Ceste Federacije rade obilaznice izmještanjem puta M-18 za ukrštanje s ovom transverzalom kako bi se rasteretio dio ceste oko pumpe i skretanja prema Barama.
"Vlada Federacije BiH izdvojila je novac i troši ga putem Direkcije za ceste Kantona Sarajevo, ali pozivamo i Vladu KS da se konačno uključi u ovaj projekat i malo manje riječima, a mnogo više djelima se pridruži kako bismo što prije završili sarajevsku transverzalu", naglasio je Novalić izražavajući zadovoljstvo dinamikom radova.
U Vogošći su posjetili gradilište kružnog toka gdje se završetak radova očekuje za desetak do 15 dana. Ovi radovi su počeli početkom aprila ove godine u vrijednosti od 1,1 miliona KM, od čega je Vlada KS osigurala milion KM, a ostatak Javno preduzeće Ceste FBiH.
Premijer Federacije BiH Fadil Novalić istaknuo je da je vogošćanska petlja bila problem imajući u vidu da njome dnevno prođe 20.000 vozila zbog čega su se stvarale velike gužve, a izgradnjom ovog kružnog toga, za kojeg premijer kaže da je možda i najveći u BiH, znatno će se smanjiti gužve.
Direktor Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić istaknuo je da su radovi na ovom kružnom toku već trebali biti završeni, ali kašnjenje nije greška izvođača jer je u periodu gradnje bilo 45 kišnih dana, a morala su biti izmještena i dva dalekovoda te se čekalo na saglasnost Elektroprivrede.
Radi se o projektu koji će rasteretiti velika čekanja na Jošaničkoj petlji s koje se uključuje na put prema Tuzli i autoput prema Zenici.
Ovo je, dodaje Pravdić, samo jedan od projekata koji su planirani na magistralnoj cesti M-18 u ovoj godini, jer je planirana izgradnja kružnog toka od hotela Sunce u Vogošći za koji je već bio raspisan konkurs, ali se niko nije javio te je on ponovo objavljen.
Također, u planu je izgradnja i kružnog toga kod Unisa na magistralnoj cesti M-18 kako bi se cjelokupna poslovna zona gdje su registrirana velika čekanja rasteretila. Izabran je izvođač radova te bi za 15-ak dana, kada prođe žalbeni rok, trebao biti potpisan ugovor i početi radovi na tom kružnom toku.
Završetkom izgradnje ova tri kružna toka i još jednog na Kobiljoj Glavi, na dijelu gdje će tek početi poslovi eksproprijacije, doprinijet će znatnom smanjenju gužvi na saobraćajnicama za ulazak i izlazak iz Sarajeva na putu M-18.
Tokom obilaska ovih gradilišta direktor Direkcije za ceste Kantona Sarajevo Selmir Kovač pojasnio je za Fenu da bi poddionica "Rondo Bare-Tunel Kobilja Glava" trebala biti završena do marta 2020. godine, ali prema očekivanjima radovi bi trebali biti završeni i ranije.
Za oktobar je najavio raspisivanje tendera za izgradnju tunela na ovoj dionici te se očekuje povećanje gradilišta koje su danas obišli.