Prava potrošača: Ako vam proizvođač daje garanciju od dvije godine, ne daje vam ništa
"Naša zakonska regulativa je maksimalno u korak s vremenom i otvara paletu prava potrošača koja je logična. Primarna je kompanzacija na način koji odgovara potrošaču, da li je to zamjena kupljenog proizvoda novim, povrat novca ili opravka uočenih nedostataka, a postoje i druge opcije. Međutim, danas mi ovdje hoćemo da vidimo kakva je stvarana realizacija tih potrošačkih prava u praksi", kazao je za Klix.ba Zlatan Vujanović, ministar trgovine u Vladi Federacije BiH.
Ministar je još kazao da uvijek imamo dvije ugovorne strane, potrošača i trgovca, te da u kvaliteti njihove komunikacije leži zaštita prava potrošača.
"Trgovac je taj koji snosi obavezu da potrošaču obezbijedi jedno od tri njegova prava, koje potrošaču najviše odgovara. Zakonska regulativa je komotna i kvalitetna, a znamo iz života svi mi da je jedno ono što je predviđeno zakonom, a drugo imamo u praksi. Treba raditi baš na tom drugom dijelu", zaključio je ministar Vujanović.
Zakoni dobri, praksa problematična
Reklamacija je prvi korak zaštite prava potrošača kazano je na današnjem skupu, a sama prava potrošača, zajedno sa pravima u zdravstvu jedno je od deset ključnih oblasti koje mora naša zemlja obezbijediti prilikom pristupanja u Evropsku uniju.
"U praksi postoje ozbiljni problemi, od nepoštivanja zakona, do neizlaska inspekcije na teren. Tako ovi skupovi, gdje imamo sve subjekte su vrlo važni na ispravljanju tih nedostataka. Naši zakoni su vrlo dobri, praksa je ta koju treba popravljati", kazao je Marin Bago, ispred organizatora.
Garanciju od dvije godine daje državno zakonodavstvo
Zakon je predvidio dva mehanizma zaštite, komercijalna garancija koju daje proizvođač ili trgovac i ona koju obezbijeđuje naše zakonodavstvo.
"Proizvođač vam nudi opcije popravka ili zamjene proizvoda, ali država vam garantira povrat novca. Još je važno znati da vam zakoni daju dvije godine garancije, a ako vam proizvođač nudi dvije godine, nije vam ponudio zapravo ništa, on potrošaču najmanje toliko po zakonu mora dati, toliko država garantira", zaključio je Marin Bago iz Udruženja Futura.
Na skupu se najviše govorilo o edukaciji potrošača, te njihovoj informiranosti. Većina prisutnih tržišnih inspektora kazala je da se potrošači većinom prvo žale nadležnim institucijama, a procedura nalaže da se prvo treba pismeno obratiti proizvođaču.