Novitet u obrazovanju
54

Predmet "Zdravi životni stilovi" bi mogao biti uveden kao izborni u cijeloj FBiH

L. S.
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Federalna ministrica obrazovanja i nauke Jasna Duraković više puta je akcentirala važnost uvođenja predmeta "Zdravi životni stilovi" u obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini.

Predmet "Zdravi životni stilovi" prvobitno je u školskoj 2013/2014. godini uveden u osnovne škole Kantona Sarajevo kao izborni predmet za učenike od 5. do 9. razreda, a dalje je plan Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke (FMON) integriranje zdravih životnih stilova u obrazovanje u osnovnim školama i u drugim kantonima Federacije BiH.

"Važno je da se mladi pravilno informišu kroz adekvatnu edukaciju o svim pitanjima koja se tiču vlastitog zdravlja i dobrobiti. Naš cilj je osigurati da svi mladi, bez obzira na regiju i školu koju pohađaju, imaju pristup pouzdanim informacijama koje su ključne u donošenju informiranih odluka o vlastitom zdravlju", istakla je nedavno ministrica na regionalnoj #ICPD30 konferenciji u Ženevi.

Iz FMON-a je za Klix.ba objašnjeno zašto je nastavni predmet "Zdravi životni stilovi" neophodan u obrazovnom sistemu Bosne i Hercegovine.

"U sklopu izbornog predmeta 'Zdravi životni stilovi' za učenike petog do devetog razreda, koji je implementiran u Sarajevskom i Bosansko-podrinjskom kantonu, istražuje se niz tema: od zdrave prehrane, fizičke aktivnosti, borbe protiv zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, do spolnih aspekata, prevencije nasilja u školama, afirmacije različitosti i seksualnog i reproduktivnog zdravlja", razjasnili su iz FMON-a.

Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke smatra da svako dijete u Federaciji BiH zaslužuje pristup provjerenim i znanstveno utemeljenim informacijama o zdravlju i dobrobiti, koje su presudne za informirano odlučivanje o vlastitom zdravlju.

"Škole su prema našim indikatorima savršeno mjesto za razvijanje pozitivnih životnih navika i ključnih vještina za zdravlje. Svjetska zdravstvena organizacija potvrđuje da su obrazovanje i zdravlje duboko povezani, budući da zdrava djeca postižu bolje školske uspjehe, što se odražava na njihovo mentalno i fizičko zdravlje u odrasloj dobi", istakli su to kao razloge zbog kojih snažno podupiru uvođenje tema zdravih životnih stilova u školski program.

Ministrica Jasna Duraković u sjedištu UN-a u Ženevi, u Palais des Nations, na konferenciji “Regional Conference on International Conference on Population and Development (ICPD)”
Ministrica Jasna Duraković u sjedištu UN-a u Ženevi, u Palais des Nations, na konferenciji “Regional Conference on International Conference on Population and Development (ICPD)”

Odluke o tome hoće li se sadržaji o zdravim životnim stilovima integrirati kao posebne teme, izborni predmeti ili će se kurikularno povezivati s drugim predmetima, na kantonalnom su nivou u nadležnosti ministarstava obrazovanja.

"Bitno je da se relevantni sadržaji učine dostupnim učenicima i da ih prenose educirani nastavnici, obučeni za specifične metode i pristupe. Ministarstvo će ovakvim nastojanjima pružiti snažnu i nedvosmislenu podršku", naglasili su.

Iz Ministarstva smatraju da je preventivno obrazovanje ključno, te da je ono imperativ za stvaranje zdravog i prosperitetnog društva.

"Djeca koja rano usvoje zdrave navike postaju odrasli koji se brinu o svom zdravlju i koji mogu ostvariti svoj puni potencijal. Više doprinose zajednici, a manje je koštaju. Svima savjetujemo da se ujedinimo oko zdravlja naše djece i omladine. Aktivnosti i mjere koje doprinose boljem fizičkom i mentalnom zdravlju trebaju biti prioritet. Škola treba postati mjesto prihvatanja i davanja pouzdanih odgovora na pitanja o zdravlju koja zanimaju djecu i mlade, bez osude", ukazali su.