Počinje škola
306

Savjeti učiteljice: Prvačiće ohrabrite za polazak u školu veselim razgovorom

Piše: A. K.
Učiteljica Senada Beća-Muratbegović s razredom
Učiteljica Senada Beća-Muratbegović s razredom
Polazak u prvi razred osnovne škole predstavlja izuzetno stresno razdoblje za svakog učenika, ali i njegove roditelje. Kako bi na što lakši način prvačić prihvatio novu epohu u svom životu, potrebno je izvršiti adekvatnu pripremu u vidu raznih vrsta ohrabrenja od uže i šire porodice.

Procjenu da li je šestogodišnjak spreman za polazak u prvi razred osnovne škole prvenstveno vrše roditelji, potom ljekar koji izdaje ljekarsko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti budućeg učenika, a konačno "odobrenje" daje školski pedagog/psiholog koji svoj zaključak donosi na osnovu rezultata testa koji je obavio mališan.

Pitanja i strahovi

Nakon što se i formalno završi upis u prvi razred osnovne škole, budućim školarcima se nameću brojna pitanja, a javljaju se i određeni strahovi.

Učiteljica u Osnovnoj školi Slavinovići u Tuzli Senada Beća-Muratbegović za Klix.ba kaže da roditelji na pozitivan način, kroz opušten razgovor, svoju djecu trebaju pripremiti za period koji predstoji.

Škola im se treba predstaviti kao nešto što je izuzetno lijepo i što je neophodno za dalji normalan tok života.

U predškolskom periodu posebno je bitno da se djeca ne prepadaju u smislu da im se polaskom u školu nameću i velike obaveze, s obzirom da ih u prvom polugodištu očekuju dosta jednostavne stvari.

Kod kuće raditi na razvoju motorike

Naša sagovornica ističe i da roditelji nerijetko prave grešku prilikom pripreme budućeg školarca u kojoj ih sami uče čitati, pisati i računati.

"Prvi put prošle školske godine imala sam generaciju u kojoj je bilo učenika koji su znali čitati i pisati, po procjeni roditelja. Mislim da nema potrebe za tim, jer je plan i program rada sastavljen na način da djeca do kraja prve školske godine, uz pravilan rad učitelja, a onda i kod kuće, uspiju savladati onoliko koliko je potrebno. Čitanje će se kasnije nadograđivati", savjetuje Beća-Muratbegović.

U pripremnom periodu, navodi ona, vrlo je važno da dijete ima razvijenu motoriku.

Senada Beća-Muratbegović (Foto: Klix.ba)
Senada Beća-Muratbegović (Foto: Klix.ba)

Da bi se to postiglo potrebno je pažnju posvetiti pravilnom držanju olovke u ruci, a jedna od najboljih vježbi je bojanje bojanki.

"Roditelji trebaju raditi i na izgradnju odnosa djeteta prema drugarima. Bitno je da je dijete društveno, da se želi igrati s drugom djecom i da se na takav način odvoji od roditelja. Time se stvara i želja za odlaskom u školu", ističe.

Roditeljima i učenicima već nekoliko godina u određenoj mjeri pomaže i predškolski period u kojem mališani određeno vrijeme provode u vrtićima, kao i obavezni pripremni period za školu u kojem budući školarci provedu 150 sati u školskim klupama.

Prvi dan škole treba ostati u lijepom sjećanju

Prvi dan dolaska u školu, prema mišljenju naše sagovornice koja je majka i učiteljica, predstavlja jedan od najvažnijih dana u životu, kako za učenika, tako i za njegove roditelje.

Beća-Muratbegović smatra i da je od velikog značaja pripremljenost samog učitelja za prvi dan škole, jer je potrebno da on ostane u lijepom sjećanju svima.

"Dobro bi bilo kada bi svaka škola na neki način mogla organizovati priredbu, zatim pripremiti sitne poklone i čestitke za djecu. Na taj dan ih mi prozivamo pred svima, oni se međusobno upoznaju sa školskim drugarima...", kaže ova učiteljica.

A kada je riječ o prvom polugodištu, navodi da se u tom periodu učenici socijalizuju, uče kako se ponašati u školi i na času, kako se odnositi prema drugarima, šta su knjige i sveske, gdje je njihovo mjesto u učionici...

"Posebno je bitno da roditelji i učitelji u tom periodu, a kasnije i kroz nastavak školovanja, što vise sarađuju. Desi se nekad da djeca ne mogu prihvatiti školu jer su veoma vezani za roditelje, svoje nene i bake koje su ih čuvale. Potrebno je da roditelji razgovaraju s učiteljicom, kako bi ona upoznala dijete, ali i pronašla način na koji mu prići, jer nije svako dijete isto. U učionici se nalazi 20-30 različitih glavica i svakom djetetu treba prići na poseban način", ističe Beća-Muratbegović.

Na kraju našeg razgovora ona poručuje da su povjerenje i zajednički rad između učiteljice i roditelja od izuzetnog značaja te predstavljaju ključ uspjeha u izgradnji prave ličnosti.