Srednjoškolci u Sarajevu imat će više prakse, poslodavci im spremni to i platiti
Kako je objasnila, na ovaj način želi se približiti konceptima koji već dugo postoje u razvijenim društvima, a to je više praktičnog rada za učenike srednjeg stručnog obrazovanja.
Obrazovati kvalificiranu radnu snagu
"Naši poslodavci žele kvalificiranu radnu snagu i spremni su platiti naknadu učenicima za praksu koju obavljaju", kazala je Hota Muminović, kazavši da Zakon o osnovnom i srednjem odgoju i obrazovanju treba dati okvir za sve ove promjene na koje smo očito spremni kao društvo, a onda i kao obrazovna zajednica.
Upitana dalje o planovima Ministarstva, najavljuje i Zakon o dualnom obrazovanju, odnosno da uvođenje dualnog sistema ide postepeno.
Među novinama u obrazovnom istemu u glavnom gradu BiH je uspostava Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja.
"Bez takvog krovnog mjesta u kojem ćemo stručno i kontinuirano brinuti za kvalitet, pratiti kvalitet, nuditi rješenja,….bilo kakve promjene neće imate šansu", kazala je Hota-Muminović
Upitana o trenutno najvećim izazovima u obrazovanju u Kantonu Sarajevo, kaže da je trenutno najprisutniji problem zapošljavanja.
Bolji status prosvjetnih radnika
"To traje godinama i prošli smo razne faze. Bez korjenitih promjena, nećemo dobiti dobar pravilnik o zapošljajvanju. U julu kad smo usvojili novi Pravilnik, upravo sam i rekla da on neće donijeti ništa korjenito niti će vidno popraviti stanje. To moramo popraviti i moramo ustabiliti proces zapošljavanja. Vodimo računa o našim profesorima kojima ćemo nastaviti štiti njihova prava, dakle nećemo proizvesti prekobrojnost profesora u obrazovnom sistemu, ali ćemo promjene potaknuti”, navodi ministrica Hota-Muminović.
Govoreći o statusu prosvjetara, podcrtava da obavljaju, ako ne najvažniji, onda jedan od par najvažnijih poslova u društvu te najavljuje poboljšanja.
"Ono što oni urade u vrtiću i u razredu mi ćemo kasnije svi susretati na poslu, na ulici, u komšiluku, ali i privatno u životu. Bez imalo pretjerivanja, oni kreiraju budućnost, blisku i daleku budućnost. Zato im kao društvo moramo odati počast i moramo vratiti poštovanje prema tom pozivu. U prosvjeti mogu raditi najposvećeniji među nama, najstabilniji i najkompetentniji. Tu ne bi trebalo biti prevelikog odstupanja od zamišljenog kvaliteta. Naravno, i njihov ekonomski status, materijalni status, moramo revidirati u periodu koji je pred nama. Naši odgajatelji i nastavnici moraju imate mogućosti da žive kvalitetan život. Mi im to kao društvo dugujemo, pogotovo poslije naših prvih iskustava sa pandemijom. Oni su, kako tako, očuvali sistem obrazovanja i prošli intenzivne promjene u načinu podučavanja", zaključila je Hota-Muminović.