Duge liste čekanja za određene specijalističke preglede, čekanje u čekaonicama kod ljekara porodične medicine da biste dobili recept za redovnu terapiju, nedostatak materijala za preglede - sve su to razlozi zbog kojih su pacijenti odlučili brigu o svom zdravlju prepustiti nekome drugom u privatnom sektoru, a za liječenje ulazi u troškove obaveznog zdravstvenog osiguranja koje se svakako izdvaja od plata radnika.
Ove ustanove imaju potpisan ugovor sa Zavodom zdravstvenog osiguranja, a cilj je bio rasteretiti javne ustanove i omogućiti pacijentima brži uslugu.
Adi Pašić, marketing menadžer ASA osiguranja, od 2017. godine kada su uveli dobrovoljno zdravstveno osiguranje u svoju ponudu.
"Od tada pa do danas bilježimo konstantan rast. Obim premije za prvo polugodište 2019. godine je skoro 50 veći od prošlogodišnjih rezultata. Proizvod je izuzetno kvalitetan i naši klijenti su ga odlično prihvatili. Brza i profesionalna usluga partnerskih medicinskih ustanova u kombinaciji sa našom ažurnosti u isplati štete su glavni razlozi zašto se klijenti odlučuju zaključiti policu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja u ASA Osiguranju", kazao nam je Pašić.
Klijenti koji se najčešće odlučuju za liječenje u privatnim klinikama s kojima sarađuju su mladi bračni parovi sa malom djecom te kompanije koje na ovaj način brinu o svojim uposlenicima.
UNIQA osiguranje je bila prva kompanija koja je uvela dobrovoljno zdravstveno osiguranje i godinama bilježi kontinuiran rast broja klijenata koji se odlučuju za liječenje u privatnim zdravstvenim ustanovama.
"Klijenti UNIQA osiguranja najčešće koriste pedijatrijske usluge, ginekološke i usluge otorinolaringologa, a prednosti ove vrste osiguranja su mnogobrojne: naši klijenti sami biraju zdravstvenu ustanovu i ljekara kod kojeg žele da se liječe, u terminu koji njima odgovara, bez čekanja u redovima. UNIQA uspješno sarađuje sa više od 40 vrhunskih privatnih poliklinika širom Bosne i Hercegovine (specijalističkih ordinacija, poliklinika, bolnica) koji su na raspolaganju našim klijentima za brzu, kvalitetnu i pravovremenu medicinsku pomoć", kazala nam je Vildana Skorupan, marketing menadžerica Uniqa osiguranja.
Ipak, prema njenim riječima, generalno postoji daleko veći tržišni potencijal za razvojem ove vrste osiguranja u našoj zemlji.
"Građani nažalost imaju nizak nivo svijesti o dobrovoljnom zdravstvenom osiguranju i prednostima koje ono pruža, a većina smatra da je dobrovoljno zdravstveno osiguranje dostupno samo građanima sa visokom platežnom moći. Naprotiv, upravo građani koji nisu u prilici da u momentu ozbiljnih liječenja izdvoje sredstva potrebna za dijagnostiku i brzu medicinsku pomoć, treba da se oslone na osiguranje. Mi smo u mogućnosti da za 20-tak KM mjesečno omogućimo liječenje sa godišnjim pokrićem od 1.700 KM. Postoje naravno paketi koji pružaju veće pokriće, do 2.500 KM, za što je potrebno izdvojiti oko 30 KM mjesečno", dodala je Skorupan.
Kako nam kažu pacijenti koji su se odlučili liječiti u privatnim zdravstvenim ustanovama, za razliku od javnih, termine mogu zakazati i online, uposlenici koji su na kartotekama se redovno javljaju na telefon, a s ljekarima se mogu konsultovati putem telefona ili emaila. Na uputnice ne čekaju satima ili danima da se naruče kod ljekara.
Da biste se postali njihov pacijent u porodičnoj medicini, potrebno je samo da popunite formular za opredjeljenje. Spisak privatnih klinika u kojima se možete liječiti sa zdravstvenom knjižicom, odnosno osiguranjem koje se uplaćuje od vaših plata, možete potražiti u Zavodu zdravstvenog osiguranja KS.