U BiH realizirano 200 besplatnih pregleda prostate u okviru kampanje Movember
Bosna i Hercegovina se priključila ovom trendu, te se i u našoj sredini tokom ovog mjeseca raznim aktivnostima radilo na podizanju svjesnosti među stanovništvom o raku prostate kao velikom javno – zdravstvenom problemu muškog zdravlja.
Kampanju “Movember - Šta je problem” u Bosni i Hercegovini je pokrenulo Udruženje oboljelih od raka prostate FBiH, koje okuplja pacijente, liječnike, psihologe i druge stručnjake koji se bave ovom problematikom.
Kampanja se sastoji od različitih aktivnosti, kao što su medijske kampanje, edukativni materijali, besplatni pregledi, humanitarne akcije i društvene mreže, a danas je u Međunarodnom centru za djecu i omladinu Novo Sarajevo obilježen završni događaj.
"Po prvi put otvoreno govorimo sa muškarcima U Federaciji BiH o ratu prostate i raku testisa. Opredijelili smo se da govorimo o raku prostate iz razloga što su veće brojke i veća oboljenja. Ciljna grupa kojoj se obraćamo jesu stariji muškarci iznad 60 godina. To je razlog što smo osim digitalnog pristupa, uspjeli napraviti kontakt sa centrima za zdravo starenje, sa muškarcima rizične skupine kojoj pripadaju. Odziv je izuzetan", rekao je predsjednik Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH, Sead Sefić.
Posebno je akcentirao radovanje zbog uspješno obezbijeđenog besplatnog testiranja za muškaraca iznad 50 godina.
"Svi koji su to željeli da urade u Sarajevu i van Sarajeva mogli su to učiniti putem naše stranice. Oko 200 muškaraca je to učinilo. Mi smo sretni ako smo uspjeli makar i jedan život spasiti", poručio je.
Glavna poruka kampanje je da muškarci ne trebaju biti sramežljivi ili neodgovorni prema svom zdravlju, već da trebaju redovno ići na preventivne preglede i pratiti simptome koji mogu ukazivati na rak prostate ili rak testisa.
"Životni rizik za pojavu karciona prostate je da će jedan od sedam muškaraca imati u toku života. Nažalost, ti brojevi samo rastu. Potrebno je preventivnim pregledima naći bolest u ranoj fazi gdje je liječenje drastičn ojednostavnije i prognoza je drastično bolja. Jedan od zadataka pred nama u budućnosti je uvođenje tih screening programa", naveo je doktor Timur Cerić, onkolog.
Kaže da je, također, jedan od ciljeva kampanje razbijanje stigme.
"Ne treba ni na koji način da bude sramota. To je prirodni tok kao i bilo koja druga bolest. O tome treba razmišljati, i ako se o tome razmišlja puno lakše se liječi", savjetovao je.
Dakle, prisutni doktori su ukazali na dobrobiti pregleda, zbog čega su pozvali muške stanovnike da iskoriste ovu priliku i obave preventivni pregled.
Jedan od simbola kampanje je puštanje brkova, što je način da se privuče pažnja na važnost brige o muškom zdravlju. Brkovi su znak muževnosti, hrabrosti i optimizma, koji su potrebni u borbi protiv raka.