Prije ceremonije dodjele nagrada, održana je svečana konferencija nakon 5 godina implementacije programa "Škole za 21. vijek" na Zapadnom Balkanu, kao i finalno takmičenje na kojem je najboljih 20 timova iz Bosne i Hercegovine imalo priliku da pokažu stečene vještine rješavanja problema i kritičkog mišljenja. Na ceremoniji je britanski ambasador u BiH Matthew Field dodijelio vrijedne nagrade za tri najbolja tima, a članovi žirija su dodijelili specijalne nagrade.
Tim učenika iz osnovne škole Branko Ćopić iz Prnjavora osvojio je prvo mjesto sa projektom "Win Win Win bicikl" i pokazao kako možemo uz pomoć kritičkog razmišljanja da pomognemo našim zajednicama. Uz primjenu micro:bit uređaja, učenici su imali priliku da pokažu na koji način su riješili probleme iz svog okruženja, a tim iz osnovne škole Ćamil Sijarić iz Nemile su osvojili drugo mjesto sa projektom "Sistem zaštite od šumskih požara". Treće mjesto je pripalo osnovnoj školi Osman Nakaš iz Sarajeva za projekat Detektivi.
Pored glavnih nagrada za najinovativnije projekte iz Bosne i Hercegovine dodjeljene su i tri specijalne nagrade. Nagrada za najmlađi tim pripala je osnovnoj školi Kiseljak iz Kiseljaka čiji je projekat "Pametna kasa", a osnovna škola Bijelo polje iz Mostara je sa projekatom „Pametna bašta“ osvojila zasluženu nagradu za tim sa najboljim projektom na temu zaštite životne sredine. Nagrada za tim koji je razvio najsloženiji kod pripala je osnovnoj školi Musa Ćazim Ćatić iz Gradačca, čiji je projekat Svjetlostna regulacija saobraćaja za automobile i pješake na raskrsnici.. Pored glavnih specijalnih nagrada žiri je odlučio da nagrade za najbolju prezentaciju dobiju osnovne škole Antuna Branka i Stanislava Šimića iz Drinovaca i Jovan Dučić iz Šekovića.
Na samom otvaranju svečane konferencije britanski ambasador Matthew Field istakao je da program "Škole za 21. vijek" traje već pet godina, te da je ponosan na sve šta je postignuto.
"Zadovoljstvo mi je što danas govorimo o uspjehu programa Škole za dvadeset prvi vijek, najvećeg obrazovnog programa u regiji. Ovo je jedini program namijenjen svim osnovnim školama u regiji, pa tako i u BiH. Preko pet stotina direktora škola i više od dvije i pol hiljade nastavnika je obučeno putem programa. Učenici širom zemlje su dobili priliku razvijati vještine kritičkog mišljenja, rješavanja problema i kodiranja uz pomoć microbit uređaja. Ovo su vještine koje će im pomoći u budućem obrazovanju, ali u konačnici i na tržištu rada. Ponosan sam što je Vlada Ujedinjenog kraljevstva prepoznala značaj programa i podržala njegovu implementaciju", naveo je Field te dodao da je podrška ministarstva obrazovanja realizaciji programa bila od velike važnosti.
Amila Karavdić, projektna managerica British Councila istakla je ključne i ohrabrujuće rezultate, koji su postignuti ovim programom.
"Ovo je najveći obrazovni program na Zapadnom Balkanu, koji uključuje sve osnovne škole, više od 4.000 direktora škola, 18.000 nastavnika i približno milion djece, kao i dodjeljivanje više od 100.000 micro:bit-ova, džepnih računara školama i jedan je od najvećih ulaganja u sektor obrazovanja u posljednjih deset godina. Od velike je važnosti što su i djevojčice i dječaci bili uključeni, kako bismo omogućili svim učenicima da se bolje pripreme za buduće karijere, kada će im sve ove vještine biti veoma potrebne", zaključila je Karavdić.
"Danas smo imali priliku da vidimo i najnovije radove 20 timova učenika na finalnom takmičenju u kodiranju na kojem su učestvovale škole širom BiH. Članovi žirija su bili oduševljeni i ponosni kada su vidjeli koliko su kreativni i entuzijastični naši učesnici, i imali su zaista težak zadatak danas",kazala je Karavdić.
Dio svečane konferencije je bio panel na temu "Kako najbolje uključiti vještine kritičkog mišljenja, rješavanja problema i kodiranja u svakodnevnu nastavu?" na kojem su izlagali relevantni govornici zaključivši kako je program Škole za 21. vijek postavio snažne temelje za dalje pozitivne promjene u obrazovnim sistemima u BiH.