Učenici iz 213 osnovnih i srednjih škola odgovarali su na pitanja iz čitateljske i matematičke pismenosti i pismenosti iz prirodnih nauka te popunjavali upitnik za učenike, dok su direktori škola popunjavali upitnik za školu.
Istraživanje je provedeno u saradnji s mjerodavnim obrazovnim vlastima i školama, a sve u cilju unapređenja kvaliteta i razvoja učinkovitog obrazovanja za sve učenike. Rezultati istraživanja bit će međunarodno objavljeni u decembru 2019. godine, nakon čega će se pristupiti izradi sekundarne analize.
PISA istraživanje, u kojemu učestvuje više od 80 država svijeta, provodi se od 2000. godine pod pokroviteljstvom Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), a Bosna i Hercegovina po prvi put sudjeluje u sedmom ciklusu ovog istraživanja.
Kako svaki ciklus ima naglasak na jednome području, naglasak PISA 2018 bio je na čitateljskoj pismenosti. PISA nema naglasak na nastavnim planovima i programima i reprodukciji usvojenih znanja, nego na sposobnostima učenika za primjenu usvojenih znanja i vještina stvarnim u životnim situacijama. Odnosno, cilj PISA istraživanja je ispitati u kojoj su mjeri petnaestogodišnji učenici pripremljeni za nastavak obrazovanja, uključivanje u proces rada i aktivno sudjelovanje u društvu.
Osim o znanju i vještinama učenika, PISA prikuplja podatke o individualnim, školskim i sistemskim čimbenicima koji utječu na postignuća učenika i pruža indikatore trenda, priopćeno je iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.