Zašto je vaš novac bitan?
1

UN Women pomaže u planiranju budžeta kojima će se poboljšati status žena u BiH

B. R.
UN Women ured u Bosni i Hercegovini predstavio je kampanju "Zašto je vaš novac bitan?", čiji je cilj podizanje svijesti javnosti o tome da svaki građanin i građanka doprinose budžetima te da od istih trebaju imati koristi, saopćili su iz ureda UN Women.

U sklopu kampanje predstavljena je videopriča o Sabini Krivdić, prvoj ženi vlasnici craft destilerije Malinica u Bosni i Hercegovini, vlasnici brenda "Kraljica", koja se također bavi proizvodnjom meda u "Mednom dućanu" u Visokom.

Iskoristivši poticaje Federalnog zavoda za zapošljavanje za svoju poljoprivrednu proizvodnju, Sabina je, kako su naveli, gradila, istraživala i unapređivala samostalni biznis.

"Poticaj iz budžeta mi je omogućio da godinu dana imam plaćene doprinose te da usmjerim sav svoj trud na razvoj i promociju svog biznisa. Mislim da je sistemska podrška iz budžeta, poput ove, vrlo bitna za svaki biznis. Pozivam sve poduzetnice da prate javne pozive jer bitno je da budžet prepozna naše potrebe", kazala je Sabina Krivdić.

Sabina Krivdić (Foto: UN Women)
Sabina Krivdić (Foto: UN Women)

Kako su istakli iz UN Womena, Sabinina priča pokazuje koliko je važno da javne usluge, poput budžeta, jednako odgovaraju i na potrebe žena i na potrebe muškaraca. To je fokus djelovanja aktivnosti u oblasti rodno odgovornog budžetiranja koje u Bosni i Hercegovini provodi UN Women.

"Javni novac koji se ulaže u usluge trebao bi biti raspodijeljen tako da jednako odgovara i na potrebe žena i muškaraca. Građani i građanke trebaju biti zainteresirani, aktivno učestvovati i izraziti svoje potrebe", rekla je Irma Zulić, voditeljica projekata pri UN Women u Bosni i Hercegovini.

UN Women u Bosni i Hercegovini je pozvao građane i građanke da se pridruže kampanji koja se odvija pod motom "Vaš novac za vaše dobro", tako što će skenirati QR kod na promotivnim materijalima kampanje koji će biti dostupni u odabranim biznisima širom Bosne i Hercegovine, pogledati video kampanje na YouTubeu te odgovoriti na kratku anketu koja će pružiti uvid u poimanje rodno odgovornog budžetiranja.

Videopriča se također može pogledati i na društvenim mrežama.

Kampanja Zašto je vaš novac bitan?(Foto: UN Women)
Kampanja Zašto je vaš novac bitan?(Foto: UN Women)

Ovaj video je dio serijala od četiri video priče u sklopu regionalne kampanje o rodno odgovornom budžetiranju "Zašto je vaš novac bitan?" koji je razvijen pod okriljem UN Women regionalnog ureda za Evropu i centralnu Aziju i kampanje "Ideje – Promišljanje izazova. Unapređenje rješenja".

Nastavljajući rad UN Women na rodno odgovornom budžetiranju jučer je putem online događaja lansirana četverogodišnja regionalna inicijativa "Transformativno finansiranje za rodnu ravnopravnost na Zapadnom Balkanu" čiji je cilj da podrži vlade Albanije, Bosne i Hercegovine, Kosova i Srbije u, kako su naglasili, integriranju rodne ravnopravnosti u zakonodavstvo i budžetske procese.

Ovom događaju prisustvovali su predstavnici institucija koji su izrazili svoju predanost da kroz program budu lideri u transformaciji finansiranja i budžetiranja, ka postizanju rodne ravnopravnosti. Ovu inicijativu finansijski podržava Švedska agencija za međunarodni razvoj i suradnju (SIDA).

UN Women u Bosni i Hercegovini nastavlja raditi na programima rodno odgovornog budžetiranja, radeći sa institucijama u Bosni i Hercegovini na jačanju rodne ravnopravnosti u politikama, zakonima i budžetima na svrsishodan način, saopćeno je iz ureda UN Women u Bosni i Hercegovini.