Zašto nadležni ne slušaju struku: Problemi javnog prijevoza u KS konstantno se gomilaju
Ponuđene mjere u posljednjoj godini u javnom prijevozu na području Kantona Sarajevo nisu dali pozitivne efekte, a čak su se i zadržali postojeći, odnosno "stari" problemi, ali proizveli i novi.
Poduzete mjere su u segmentu "saobraćajne usluge prijevoza" dovele su do degradacije ekonomske osnove postojećeg tarifnog sistema, a kroz uvođenje novih kategorija subvencioniranih korisnika prijevoza, bez prethodne analize efekata takvih mjera na poslovanje operatera javnog prijevoza.
Indikativno je da se prilikom donošenja "ovakvih" odluka nisu konsultovala strukovna udruženja i institucije koje imaju kompetenciju za analizu i rješenja za određene probleme u javnom prijevozu, ističu u svom pismu iz Udruženja inžinjera saobraćaja i komunikacija.
"Mi smo još prije 18 mjeseci organizovali okrugli sto i ponudili rješenje za nagomilane probleme u javnom gradskom prijevozu, ne samo u KS, već i u drugim gradovima. Mi u našem reagovanju osim ukazivanja na problem, kao strukovno udruženje nudimo rješenje tih problema, jer imamo kapacitete. Problem je što nas ni do sada niko nije kontaktirao ili barem tražio savjet", istakao je u razgovoru za Klix.ba Osman Lindov, predsjednik Udruženja inžinjera saobraćaja i komunikacija BiH.
Problemi javnog prijevoza nagomilani su već godinama, ali pojedine odluke koje se donose ne daju nikakve efekte.
"Ukoliko se donose neke odluke nadležne institucije bi trebale barem pitati struku, da li je to uredu, opravdano i slično, međutim to se ne dešava. Ne možete povećavati broj subvencioniranih korisnika javnog prevoza, bez jasnog opravdanja, jer usluga javnog prijevoza nigdje u svijetu nije besplatna", objašnjava profesor Lindov.
On dodaje kako su u Udruženju inžinjera saobraćaja i komunikacija BiH skeptični kada je u pitanju ovo reagovanje, izražavajući sumnju da će njihovi prijedlozi biti razmatrani.
Među ponuđenim rješenjima za probleme javnog prijevoza stručnjaci predlažu da mora postojati jedna direkcija za javni prijevoz u KS. Nadležnost te Direkcije za javni prijevoz bila bi u segmentu javnog gradskog prijevoza svih operatera, bez obzira da li bili društveni ili privatni i individualni prijevoz, u segmentu taxi prijevoza i u segmentu mirujućeg saobraćaja.
Zatim se predlaže izvršenje restrukturiranja "državnog" preduzeća iz oblasti javnog prijevoza za njegovo ravnopravno učestvovanje u ponudi usluge javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo. Izvršiti rekonstrukciju i optimizaciju mreža linija javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo prema realnim prijevoznim potrebama. Uspostaviti jedinstveni tarifni održivi sistem za sve učesnike javnog prijevoza na Kantonu Sarajevo, koji podrazumijeva da nema "besplatne usluge" i usluge prijevoza bez realne i održive cijene prijevoza za sve učesnike javnog prijevoza. Saobraćajna infrastruktura neophodna za saobraćajnu uslugu svih vidova prijevoza je izvan operatera javnog prijevoza, odnosno izvan nadležnosti Direkcije za prijevoz.
Stručnjaci napominju da se predložene mjere mogu sprovesti u roku od šest mjeseci, bez ikakvih ulaganja ili novih zapošljavanja.
"Mi smo reagovali i prije par mjeseci kada je grad Sarajevo imao problema sa smogom, i tada smo ponudili rješenje kada su nadležni govorili da je to nemoguće riješiti. Međutim, mi ne možemo pomoći ukoliko se naša mišljenja ne uvažavaju", zaključio je profesor Lindov.