Pozitivni trendovi
85

Automobilski saobraćaj u Beču smanjen na 25 posto, što je najmanje ikada

Piše: B. R.
U Beču se povećava broj onih koji bicikl koriste kao prijevozno sredstvo (Foto: Wiener Linien/Severin Wurnig)
U Beču se povećava broj onih koji bicikl koriste kao prijevozno sredstvo (Foto: Wiener Linien/Severin Wurnig)
Posljednjim istraživanjima o mobilnosti je utvrđeno da postoji pozitivan trend u mobilnosti stanovnika Beča. Naime, od ukupnog broja putovanja, 75 posto je onih s ekološki prihvatljivim oblikom prijevoza.

Javni prijevoz je s 34 posto najčešći izbor građana, a slijedi pješačenje s 30 posto te vožnja biciklom s 11 posto, što znači da je ovaj oblik prijevoza još učestaliji. Sve ovo znači da je automobilski saobraćaj smanjen na 25 posto, što je najmanje do sada. Poređenja radi, 1993. godine je iznosio 40 posto.

Izvor: Stadt Wien/Wiener Linien
Izvor: Stadt Wien/Wiener Linien

Iz Grada Beča su saopćili da kontinuirano ulažu u poboljšanje prevozne infrastrukture. Samo prošle godine je u biciklističke staze uloženo 52 miliona eura, čime se dodatno povećao broj biciklista. Osim toga, posljednjih godina su uvedene tri nove tramvajske linije i nastavlja se širiti cjelokupna mreža javnog prijevoza.

Alexandra Reinagl, direktorica gradskog preduzeća za javni prijevoz Wiener Linien, napomenula je da su kvalitet i dostupnost javnog prijevoza ključni faktori rasta njegove popularnosti.

"Pouzdana i pristupačna mreža javnog prijevoza čini Beč jednim od najboljih gradova u svijetu po pitanju mobilnosti", izjavila je Reinagl.

Broj biciklista neprestano raste, a gradske vlasti ulažu u dodatne biciklističke rute. Prošle godine je registrovano preko pola miliona biciklista više u odnosu na 2023. Udio biciklističkog saobraćaja je od 2019. povećan sa sedam na 11 posto.

"Investicije u biciklističke staze donose rezultate. Fokusirani smo na povezivanje postojećih ruta i izgradnju sigurnih biciklističkih koridora kako bismo bicikl učinili pogodnim prevoznim sredstvom za svakodnevne obaveze", navela je članica gradske vlade iz resora za inovacije, urbanističko planiranje i mobilnost Ulli Sima.

Pješačenje je i dalje značajan dio bečke mobilnosti, s udjelom od 30 posto. Uvedeno više master planova za pješačenje kako bi se poboljšala sigurnost i udobnost za pješake. Inicijativom "Riješimo se asfalta" omogućena je transformaciju ulica i trgova u zelenije i ugodnije prostore za šetače.

Beč ima najmanji broj privatnih automobila na 1.000 stanovnika u poređenju s ostatkom Austrije. Dijeljenje automobila (car sharing) postaje sve popularnije.

Bečke vlasti provode detaljno istraživanje mobilnosti, anketirajući više od 2.000 građana kako bi dobili uvid u prevozne navike stanovništva. Ovi podaci omogućavaju planiranje daljnjih poboljšanja i prilagodbu politika gradske mobilnosti prema potrebama stanovnika.