Bivši menadžer Boeinga sumnja u sigurnost aviona 737 Max, upozorio na nove tragedije
Boeing 737 Max je nakon dvije godine ponovo dobio dozvolu da leti u Brazilu i SAD-u, a uskoro slijedi i dozvola za letove u Evropi. Cijela flota je bila prizemljena zbog dvije katastrofalne nesreće u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi.
Međutim, bivši menadžer Boeingovog postrojenja Ed Piersen tvrdi da su neophodne dodatne analize problema koje je imao avion, kao i problema s kvalitetom izrade u fabrici u kojoj se proizvodi 737 Max.
Regulatorna tijela u SAD-u i Evropi tvrde da su analize bile detaljne te da je 737 Max sada potpuno siguran.
S druge strane, Pierson tvrdi da su regulatorna tijela i istražitelji uveliko ingorisali faktore za koje on vjeruje da su odigrali direktnu ulogu u nesrećama. On te faktore povezuje s uvjetima u postrojenju u Rentonu kod Seattlea, a iz Boeinga tvrde da su njegove tvrdnje neosnovane.
Podsjetimo, avion kompanije Lion Aeira je pao u more kod Indonezije u oktobru 2018. godine, a pet mjeseci kasnije se avion Ethiopian Airlinesa srušio dvije minute nakon polijetanja iz Etiopije. Istražitelju su zaključili da je obje nesreće uzrokovao jedan senzor koji je slao netačne podatke softveru za kontrolu leta pod nazivom MCAS. Ovaj automatizovani sistem je potom konstantno obarao nos aviona kada su ga piloti pokušali ispraviti. U konačnici su se oba aviona srušila.
Boeing se fokusirao na redizajniranje MCAS softvera te je osigurano da se neće aktivirati zbog kvara jednog sezora, ali Pierson tvrdi da to nije dovoljno. On je učestvovao u proizvodnji aviona između 2015. i 2018. godine, a bio je i ključni svjedok na saslušanjima nakon pomenutih nesreća. Kazao je da je bio veoma zabrinut zbog uvjeta u fabrici te da je obavijestio šefove da ne želi dozvoliti svojoj porodici da putuje Boeingom 737 Max.
Također, rekao je da je stanje u fabrici bilo haotično i disfunkcionalno te da je postojao ogroman pritisak da se avioni proizvode što prije. Sada je zabrinut da su problemi zanemareni kako bi avion ponovo letio. Dodao je da vjeruje kako su defekti u proizvodnji uzrokovali nesreće, a među njima su problemi sa sistemom kontrole leta i anomalije električnih instalacija koji su se pojavili nekoliko dana prije nesreća.
U slučaju aviona Lion Aira, senzor je zamijenjen, ali nije ispravno kalibrisan. Svi znakovi problema, prema njegovim riječima, potiču iz fabrike.
Pierson strahuje da bi moglo doći do novih tragedija, a osim na 737 Max je upozorio i na prethodne verzije modela 737.