Da li besplatan javni prijevoz znači veći broj putnika? Evo šta je pokazalo estonsko iskustvo
Estonski glavni grad Talin je 2013. godine javni prijevoz učinio besplatnim za sve kako bi smanjio saobraćajne gužve i emisiju štetnih gasova iz automobila. No, željezne posljedice se nisu dogodile. Zapravo, stanovnici su manje koristili javni prijevoz i povećao se promet automobila. Razlog za to jeste što cijena javnog prijevoza nije važna onoliko koliko se misli da je važna.
Naime, prema psiholozima, korisnicima javnog prijevoza su mnogo važnije druge stvari, kao što su sigurnost, pouzdanost i komfor. Sve navedeno ima automobil, tako da gradovi moraju osigurati da sve to ima i javni prijevoz, a kako bi javni prijevoz bio istinski prihvatljiva zamjena za automobile.
Primjer za to je Džakarta koja je napravila veliku autobusku mrežu s posebnom, fizički odvojenom saobraćajnom trakom za autobuse. Osim toga, svi autobusi su klimatizirani i imaju dio koji je iz sigurnosnih razloga isključivo namijenjen za žene. To za posljedicu ima povećanje broja korisnika javnog prijevoza iz godine u godinu.
U drumskom saobraćaju nastaje 10 posto globalne misije štetnih gasova, što dovodi do dva miliona ranih smrti godišnje, piše Deutsche Welle.