"Zračni saobraćaj između Rusije i Kine mogao bi se smanjiti za 60-70 posto u 2023. godini u odnosu na 2019. godinu", navodi se u pismu zamjenika ministra saobraćaja Valentina Ivanova šefu javnoe organizacije malih i srednjih preduzeća "Podrška Rusiji" Aleksandru Kalinjinu, a prenosi RBC News.
Peking je odbio dati garancije da neće zaplijeniti ruske avione na zahtjev trećih zemalja u okviru zapadnih sankcija, objašnjava Ministarstvo saobraćaja.
Kina je bila jedna od deset najpopularnijih destinacija za ruske aviokompanije, čak i kada su letovi za Evropu bili mogući. Sada kada su zapadne zemlje zatvorile svoj vazdušni prostor za ruske prevoznike, letovi za Kinu bi također mogli biti drastično smanjeni.
Domaće aviokompanije su 2019. godine prevezle oko 3 miliona ljudi na letovima između Kine i Rusije. U 2023. godini taj broj bi mogao pasti na 0,9–1,2 miliona, predviđa u pismu zamjenik ministra saobraćaja Valentin Ivanov.
Nakon početka rata u Ukrajini, Evropska unija je uvela sankcije na prodaju i leasing aviona Rusiji i rezervnih dijelova za njih. Tada su zakupci tražili vraćanje aviona, a ruski predsjednik Vladimir Putin potpisao je dekret kojim se dozvoljava da stotine aviona vrijednih oko 10 milijardi dolara ostanu u ruskom vlasništvu.
Međutim, aviokompanije ne mogu slati ove avione na većinu prekomorskih letova zbog rizika od hapšenja. Prošle godine je u inostranstvu pod sankcijama uhapšeno 78 aviona.
"Osim što Kina Rusiji ne daje garanciju, ona odbija i da u svoj vazdušni prostor pusti avione sa dvostrukom registracijom", dodao je Ivanov.
Vladimir Tasun, predsednik Udruženja operatera vazdušnog saobraćaja (AET) je pojasnio da zbog toga oko polovine aviona koje ruske aviokompanije imaju na raspolaganju ne može da leti za Kinu, piše The Moscow Times.
Prema njegovim riječima, riječ je o više od 480 aviona koji su registrovani na Bermudima i Irskoj i nisu vraćene vlasnicima nakon uvođenja sankcija. Ovi brodovi su prinudno registrovani u Rusiji, tako da imaju dvostruku registraciju.