Već je dvoje djece Glorije Vasquez, samohrane majka i pomoćnice u lokalnom motelu, napustilo školu tokom pandemije, uključujući njenu osmogodišnju Ximenu, koja je toliko u zaostatku s gradivom da se borila i s najosnovnijom aritmetikom.
Vasquez ispitivala je svoju kćer jedno popodne, upitavši je koliko je jedan plus jedan. Na šta je djevojčica kazala četiri.
Njen 13-godišnji sin McCall umjesto nastave, odlazi na posao sa svojim ujakom. Zajedno vuku džinovska kolica ulicama i po smeću traže boce i limenke kako bi zaradili nešto novca.
"Gdje je McCall? Uči li?", pitala je Vasyquez svoju djecu, nazvavši jedne noći tokom druge smjene.
"Ništa ne učim", rekao je, a majka mu je zamjerala što umjesto učenja odlazi na posao.
Dok su se već mnogi učenici u bogatim zemljama vratili na nastavu, 100 miliona djece u Latinskoj Americi još uvijek prati online nastavu.
Posljedice su alarmantne, kažu zvaničnici i stručnjaci za obrazovanje. Zbog ekonomskih razloga, djeca u velikom broju napuštaju osnovnu i srednju školu da bi radila.
Svjetska banka procjenjuje da su milioni djece u Latinskoj Americi već napustili školski sistem. Prema Nacionalnoj statističkoj agenciji mladi su ove školske godine napustili školovanje zbog pandemije ili ekonomskih poteškoća.
Ekvador je izgubio oko 90.000 učenika osnovnih i srednjih škola. Peru je izgubio 170.000. Zvaničnici se brinu da je stvarna šteta daleko veća jer je bezbroj djece poput McCall-a tehnički još uvijek upisano, iako ne pohađa nastavu. UNICEF navodi da djeca u Brazilu nemaju pristup obrazovanju tokom pandemije, što nije viđeno više od 20 godina.
Povećani pristup obrazovanju bilo je jedno od velikih dostignuća u posljednjih pola stoljeća u Latinskoj Americi, s povećanim upisom djevojčica, siromašnih učenika i pripadnika etničkih i rasnih manjina, što je rezultiralo povećanjem srednje klase. Trend napuštanja škola koji je zabilježen tokom pandemije uništit će godine teško stečenog napretka, ubrzavajući nejednakost i oblikujući sektor za naredne decenije.
"Ovo je generacijska kriza. Nemamo vremena za gubljenje", rekla je Emanuela Di Groppello, iz Svjetske banke pozivajući vlade da djecu što prije uvedu u nastavu.
Ova pandemija razarala je čitav svijet, ali nekim mjerama Latinska Amerika je pogođena teže - i to duže - nego bilo koji drugi dio svijeta.
Ova regija, koja čini manje od 10 posto globalne populacije, čini gotovo trećinu ukupno zabilježenih smrtnih slučajeva od COVID-a na svijetu, prema analizi Sjedinjenih Američkih Država. S obzirom na to da mnoge zemlje imaju niske stope vakcinacije, dijelom i zato što su bogate zemlje prethodno osigurale vakcine za svoje građane, virus još uvijek hara regijom.
Od početka pandemije, Latinska Amerika pretrpjela je neke od najgorih svjetskih kriza, ali mnoge države Južne Amerike sada doživljavaju svoj najveći dnevni broj smrtnih slučajeva, čak i nakon kontinuiranih gubitaka više od godinu dana.
Međutim, ukoliko mjere ne prestanu i učenici se uskoro ne vrate u nastavu, mnoga se djeca možda nikada neće vratiti u školu. Oni koji se vrate u školu izgubit će mjesece ili čak godine svog obrazovanja. Neki analitičari strahuju da bi se region mogao suočiti s generacijom izgubljene djece.