Avion koji je službeno nazvan Super Transporter svoj prvi let doživio je 1994. godine. Od 1995. se redovno koristi, a do 1998. godine izrađena su još četiri ovakva aviona.
Zadatak Beluge jeste prijevoz Airbusovih dijelova, koji se izrađuju širom Evrope, na završno sklapanje aviona koje se odvija u Toulouseu i Hamburgu.
Taj posao ranije je obavljao Airbusov avion nazvan Super Guppy. Prvi takav avion izgrađen je na trupu vojne verzije Boeinga 377 - C-97J Turbo Stratocruiser.
Izrađeno je pet takvih aviona u dvije varijante, no Super Guppy je svakako već bio zastario kada ga je Airbus počeo koristiti te su ubrzo shvatili da im je potrebno nešto mnogo bolje, piše CNN.
Odlučili su da prerade standardni širokotrupni avion A300-600, koji se pokazao veoma uspješnim i kojeg su koristile Lufthansa, Air France i American Airlines.
Godine 1992. počeli su sa modificiranjem Airbusa A300-600 kako bi imali avion koji može prevoziti veliki teret i koji ima prostran teretni prostor.
Naime, teretni prostor Beluge je 7,7 metara u promjeru, a dugačak je 37,7 metara. Maksimalna nosivost aviona je 47 tona.
Beluga može prenositi krila aviona A340 ili dijelove novog Airbusa A350, no ovaj avion nije dovoljno velik za prijevoz dijelova za A380 Super Jumba, zbog toga se dijelovi za taj avion prevoze brodom i kopnenim putem.
Maksimalna težina uzlijetanja Beluge je 153,9 tona i slična je onoj na A300, tako da je Beluga namijenjena ne samo za velike već i relativno lagane terete.
Belugom se nerijetko prevoze sateliti, helikopteri, pa čak i umjetnička djela poput statua.
No, nakon dvije decenije neumorne službe Beluga počinje pokazivati "znake starosti".
Kompanija Airbus je postala globalna, sve više širi svoju mrežu dobavljača te otvara podružnice u Kini i Alabami, a Beluga svojim dimenzijama i brzinom sve manje odgovara prohtjevima.
Odluka još nije donesena, ali prema svim prilikama uskoro bismo na nebu mogli vidjeti Belugu XL koja će se temeljiti na konstrukciji Airbusovog aviona A300.
Očekuje se da će taj avion moći prenositi još veći teret, odnosno imati veći dolet i veći teretni prostor, ali i mogućnost da sleti i na relativno kratkim pistama.
Time bi Airbus udvostručio broj teretnih letova, odnosno imao bi ih 120 sedmično.