Postao istinski klasik
47

Audi 80 proslavlja 50. godišnjicu nostalgičnim osvrtom u prošlost

D. B.
BMW M nije jedini brend koji slavi 50. godišnjicu ove godine jer je 1972. godine tokom Ljetnih olimpijskih igara predstavljen Audi 80 za globalno tržište.

Kodnog imena B1, Audi 80 se smatra začetnikom kompaktnih sedana ili B serije. Kada se razgovara na temu najvažnijih Audijevih modela u historiji, Audi 80 uvijek ima svoje mjesto zbog njegovog doprinosa brendu u smislu historije i prodaje.

Osim što je postao istinski klasik, Audi 80 i njegovi nasljednici uvijek su donosili inovacije. One uključuju četverocilindrični TDI motor, Quattro pogon sa samozaključavajućim centralnim diferencijalom, DTC prijenos i stražnji sportski diferencijal

Naravno, među inovacijama su i petocilindrični turbo motori poput onih u prvom RS modelu, koji pokazuju Audijevu ekspertizu.

Prvi Audi 80 je bio lagani dvovratni automobil težak samo 835 kg, dizajniran je da u potpunosti bude kompaktan, njegovo međuosovinsko rastojanje je iznosilo 2,47 metara, a ukupna dužina 4,18 metara. Bio je poznat po upravljivosti i niskoj potrošnji goriva, a 1973. godine je dobio nagradu za najbolji evropski automobil godine.

Audi 80 je bio i komercijalni hit, kako u Evropi, tako i u SAD-u gdje se prodavao kao Fox. Postao je prvi Audijev model s više od milion prodanih primjeraka, a u kombinaciji s nasljednikom A4, taj broj je veći od 12,5 miliona primjeraka (od B1 do B9).