Da li Evropa spašava živu glavu odgađanjem uvođenja Euro 7 norme do 2030. godine?
Za evropske proizvođače automobila stiglo je olakšanje, jer će aktuelna euro 6 norma važiti do jula 2030. godine za putnička i laka komercijalna vozila, odnosno do jula 2031. godine za autobuse i kamione, pišu španski mediji.
Evropske marke, koje su počele strahovati da će izgubiti posljedni stub odbrane od invazije kineskih proizvođača, sada mogu odahnuti.
Uvođenjem Euro 7 norme od 2026. godine evropski proizvođači su strahovali da će zbog ispunjenja novih standarda morati značajno poskupiti automobile. Naime, investicija potrebna za adapataciju motora s unutrašnjim sagorijevanjem, prema zahtjevnijim standardima homologacije i forsirano nametanje električnih automobila, među kojima su i jeftini automobili iz Kine takođe uzburkali tržište, doveli su Evropljanje blizu ponora i sahrane velikog broja nama poznatih modela.
Međutim, surova stvarnost je stigla do Evropskog parlamenta koji je počeo uviđati da njihova vrlo restriktivna politika, koja je u potpunosti počela pogađati građane Starog kontinenta, nije ispravna u postizanju isforsiranih ciljeva u tako kratkom periodu.
Prisjetit ćemo se da je prošle godine odlučeno da će nova Euro 7 norma stupiti na snagu 2026. godine i to s blažom regulativom. Ipak, sada je Evropski parlament, koji ima zadnju riječ, odgodom stupanja na snagu za dodatnih 48 mjeseci ove kontroverzne odluke, napravio divovski korak za Evropu.
Usklađivanje automobila sa SUS motorima s Euro 7 normom i lansiranje pristupačnih električnih automobila u isto vrijeme nemoguća je misija ako gledamo na realizaciju u narednih par godina. Zato je ova odluka od iznimne važnosti za evropske proizvođače, koji mogu predahnuti i konsolidovati redove u narednih pet do šest godina.
Ovom odukom ukinuta je jedna od najvažnijih klauzula u kojoj su automobilske marke vidjele ozbiljnu opasnost koja je predstavljala brutalno poskupljenje čak i najmanjih modela. Sigurno se sjećate depresivnih riječi Thomasa Schäfera koji je upravo zbog toga ukazao na mogućnost gašenja Volkswagen Pola. Njemački brend radije se želio riješiti popularnog vozila B segmenta prije nego je morao povećati prodajnu cijenu za 5.000 eura, koja bi dotukla kupce.
No, očito da će mnogi popularni automobili sa SUS motorima preživjeti, bar još jednu rundu prije konačnog nokauta.