auto
0

Dacia predstavlja Easy-R automatizovani ručni mjenjač

Klix.ba
Pred početak frankfurtskog sajma automobila, Dacia je službeno predstavila svoj premijerni automatizovani ručni mjenjač Easy-R.

Po prvi put u svojoj istoriji, rumunski proizvođač vozila će ponuditi automatizirani ručni mjenjač Easy-R. Uparen sa downsize turbobenzinskim agregatom TCe 90, koji je istovremeno opremljen sa Stop&Start funkcijom, ova petostepena mjenjačka kutija učinit će vožnju ležernijom, pružajući praktičnost i slobodu u promjenama brzina bez upotrebe kvačila.

Easy-R mjenjač bit će, u zavisnosti od tržišta, dostupan do kraja tekuće godine na sljedećim modelima: Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway. Istovremeno, Dacia zadržava prepoznatljivu prodajnu politiku, pa će novi mjenjač biti dostupan po pristupačnoj cijeni.

U kombinaciji sa malolitražnim turbobenzinskim agregatom TCe 90 Easy-R kombinuje praktičnost i komfor u vožnji. Sa snagom od 90 KS i obrtnim momentom od 140 Nm, odziv na gas, kako u gradskim uslovima tako i na otvorenoj cesti, odvija se na niskim obrtajima radilice motora. Agregat je dodatno oplemenjen Stop&Start sistemom, koji uzvraća niskom prosječnom potrošnjom od svega 4,9 litara/100 km i emisijom CO2 od 109g/km, što je jednako verziji sa ručnim mjenjačem.

Jednostavan i prilagodljiv automatski mjenjač

Najnovija Dacijina mjenjačka kutija prilagođena je kupcima koji gaje fleksibilniji stil vožnje u urbanim uslovima, uz jednostavne izmjene brzina bez upotrebe pedale kvačila. Easy–R mjenjačka kutija je opremljena kompjuterski kontrolisanim elektro-mehaničkim pokretačem, koji umjesto vozača obavlja ulogu odvajanja kvačila, odnosno izmjene brzina i finalno uklapanja mjenjača u potrebnu brzinu. Vozaču su na raspolaganju dva načina izmjene brzina, ''drive'' (automatsko) i ''manual'' (ručno) prilagođeno za impulsno ''šaltanje'' brzina.

Pri automatskim promjenama brzina (drive), kompjuterski kontrolisana mjenjačka kutija vrši ''šaltanje'' u zavisnosti od broja obrtaja agregata, brzine kretanja vozila i ukupnog stila vožnje.

Kod ručne izmjene brzina (manual) vozač preuzima potpunu kontrolu.

Poboljšana upravljivost i optimizirana ekonomičnost

Odabrani način vožnje sa automatskim šaltanjem pokazuje optimizirano lagano kretanje vozila, tzv ''puzanje'' vozila. Kada se podigne noga sa kočnice vozilo se automatski ležerno pokrene naprijed ili nazad bez ikakve potrebe za pritiskom na pedalu gasa. To olakšava manevrisanje na niskim brzinama (npr. prilikom paralelnog parkiranja vozila), te u kombinaciji sa sistemom Hill Start Assist pomaže održati vozilo stabilnim i upravljivim na manjim kosinama. Takođe, koristan je i prilagođen u laganom kretanju kroz saobraćajne gužve.

Easy-R mjenjač pomaže u izjednačavanju potrošnje goriva i emitovanju CO2 sa klasičnim ručnim mjenjačem. S druge strane, pošto je elektro-mehanički pokretač ''uključen'' samo za vrijeme izmjene brzina, Easy-R trpi daleko manje gubitke energije od konvencionalnog automatskog mjenjača.

Odabirom elektro-mehaničke umjesto hidraulične tehnologije, Easy-R mjenjač omogućava profinjenost u vožnji, poboljšavajući pouzdanost i izdržljivost u isto vrijeme.

Tokom razvojnog perioda Easy-R transmisije, inžinjeri su potrošili čak 130.000 radnih sati na dinamometru, a svaka jedinica prilikom napuštanja proizvodne linije bit će temeljito podvrgnuta visokoj kontroli kvalitete.