Dacia Sandero Stepway dobija suparnika: Može li novi Citroen C3 biti bolji izbor na bh. tržištu?
Evropsko tržište je specifično i ni nalik onome čemu teže bh. kupci. Dacia Sandero je ovogodišnji lider, a njegova prodaja nastavlja rasti zahvaljujući njegovoj kompaktnoj veličini i konkurentnim cijenama, što recimo kod nas nije slučaj.
To je filozofija koja je odredila uspjeh marke i koju sada, sve su prilike, također, slijedi Citroen s novim C3 koji se s novom generacijom promijenio u svakom pogledu i jako podsjeća na dvojac Sandero/Sandero Stepway. Ova dva gradska automobila kojima ne smetaju ni duža putovanja, ali ni silazak s asfalta zahvaljujući jednakom klirensu od 16 cm, s pravom količinom opreme u osnovnim paketima, kao i solidno dostupnoj količini tehnologije da ne budu preskupi u cjenovniku, imaju toliko toga zajedničkog.
Stepway vs. C3 - Eksterijer
Citroen C3 je ipak noviji i moderniji, a dizajn mu je lepršaviji. Francuz istovremeno ide u korak s vremenom, pa nudi i električnu verziju. S druge strane, Dacia Sandero Stepway je godinama na tržištu, a model je već doživio i redizajn. Rumun također već pokazuje da ga nagriza zub vremena, mada je od starta dizajnerski pogođen model pa mnogo lakše odolijeva tim promjenama.
Bez uvrede za ljubitelje marke Citroen, koji je mnogo stariji i neupitno ekskluzivniji brend od Dacije, ali vremena se mijenjaju i došli smo do toga da ova dva modela imaju dosta toga zajedničkog, pa smo pokušali spojiti njihove dodirne tačke.
Naime, ako krenemo od vanjskih gabarita, Stepway je mrvicu duži, dosta širi, ima 6 cm duži međuosovinski razmak i veći "gepek" za 100 litara. C3 ima kompaktnije dimenzije s izraženom većom visinom, što će olakšati prostor za glave putnika. Međutim, Stepway djeluje komfornije i praktičnije za dalja putovanja. Kao što smo napomenuli razmak od tla je 16 cm kod oba modela, što čini razliku u odnosu na klasične modele B segmenta.
Položaj za upravljačem je viši, a pogled na cestu samim tim pregledniji. Ujedno, povremeni silazak na makadam ili lagani šumski put lakše će premostiti mogućnost zapinjanja za neku izbočinu ili granu.
Ono što je uočljivo kod ova dva relativno slična modela, oba "koketiraju" s blagim SUV izgledom. Pored toga što su odignuti, imaju imitaciju alu dodataka na prednjem i zadnjem braniku, krovne nosače i ukupno djeluju masivnije od ostalih rivala u matičnom segmentu poput Clija, Corse, Pola itd.
Međutim, Sandero Stepway od osnovnog Essential paketa nudi SUV dojam s jednakim dodacima kroz cijelu paletu, dok je to kod Citroena ponuđeno tek od drugog paketa opreme Pack Plus.
Stepway vs. C3 - Pogon
Po pitanju motorizacije, oba pogone isključivo trocilindarski turbobenzinci. Kod Stepwaya s manjom masom stiže ergela od 91, a kod C3 101 KS. Snaga se kod oba prenosi preko 6-stepenog ručnog mjenjača, a u razvodnom mehanizmu Rumun koristi lanac, a Francuz zupčasti remen.
Performanse su na strani C3, čiji PureTech razvija veću snagu i veći obrtni moment, što se odražava kroz bolje ubrzanje i višu maksimalnu brzinu. Prosječna potrošnja od 5,6 litara benzina je ista kod oba modela, mada vlasnici Stepwaya s većim tankom za gorivo mogu računati na veću autonomiju.
Stepway vs. C3 – Cijene, enterijer, oprema
Iako je C3 u startu povoljniji, taj ulazni model pod nazivom "You" je ustvari bliži običnom Sanderu koji se kod nas zbog "dodatne" carine (proizvodnja van EU - u Maroku) i ne prodaje. Izjednačavanjem optike, C3 od drugog nivoa opremljenosti Pack Plus sa adekvatnim SUV dodacima može parirati Stepwayu, a tada je Francuz skuplji za 1.906 KM. Međutim, razlika bi se istopila ako bi nivelisali opremu i garanciju. Konkretno, C3 tada dolazi na 17-inčnim točkovima (Stepway na 16"), istina i dalje s čeličnim felgama i ratkapama, zatim nudi 10" multimediju (Stepway - doplata od 800 KM za 8" multimediju), head-up display i karakteristična sjedišta Advanced Comfort. Petogodišnja garancija kod Citroena je uključena u cijenu, dok se kod Dacije doplaćuje 250 KM.
Unutra je C3 nešto maštovitiji i opremom bogatiji, mada oba modela prihvataju minimalistički stil i ne nude baš materijele mekane na dodir. Stepway je funkcionalniji, a C3 ugodniji i oku moderniji.
Stepway je također dostupan s bogatijim paketom Expression, ali ne baš i najbogatijim paketom Journey kao u Zapadnoj Evropi, dok se C3 jednako na svim tržištima, uključujući i skromno bosanskohercegovačko može specificirati s trećim paketom Max s kojim nudi još više opreme.
Stepway je na našem tržištu do sada bio naklonjen više firmama, a manje privatnim licima kao što je slučaj u Zapadnoj Evropi, jer Dacia u BiH neobjašnjivo ima više cijene nego na ostatku kontinenta. Činjenica je da Stepway u ponudi ima verziju s fabričkom plinskom instalacijom što godi firmama kod kojih je čest model u voznom parku. S druge strane, lagerska rasprodaja starog C3 je ove godine jako podigla prodaju Citroena u BiH, što bi u suštini trebao naslijediti i novi model, koji ima prihvatljivu i sličnu cijenu.
Citroen C3, kao noviji model s boljim imidžem i jako sličnom cijenom, trenutno ima par aduta više od Stepwaya. Iako se u suštini radi o jako sličnim konceptima, a opet o jako različitim karakterima, na krajnji ishod će presuditi angažovanost uvoznika da motiviše i privuče kupce s boljom ponudom.