Sve bliže Evropi
0

Denza Z9 GT je kineski rival Porsche Taycanu, razvija skoro 1.000 KS i košta mnogo manje

A. M.
Mladi brend Denza planira da evropskim kupcima ponudi model Z9 GT, električni shooting brake visokih performansi koji razvija skoro 1.000 konjskih snaga. Kinezi su se namjerili da otmu dio kupaca Porsche Taycanu.

Električni karavani visokih performansi su rijetkost, pa je pojava novog modela, opremljenog s tri elektromotora koji razvijaju gotovo 1.000 konjskih snaga, prava novost na tržištu.

Denza, brend u vlasništvu kineskog proizvođača BYD, upravo je predstavio model Z9 GT, rivala Porsche Taycan Sport Turismo. Ovaj model će biti dostupan u potpuno električnoj i plug-in hibridnoj verziji, a od iduće godine ga treba očekivati i u Evropi.

Potpuno električna verzija Z9 GT ima tri elektromotora (po jedan za svaki zadnji točak i jedan za prednju osovinu), koji zajedno proizvode 952 konjske snage. Ako uporedimo vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde, to znači da kineski shooting brake nije tako brz kao snažnije verzije Taycana.

Plug-in hibridna verzija je bazirana na 2,0-litarskom turbo motoru s četiri cilindra, koji je također uparen s tri elektromotora. Ima nešto više snage u odnosu na potpuno električnu verziju, ali konačna brojka još nije otkrivena.

Zahvaljujući bateriji od 38,5 kWh, Z9 GT PHEV ima električni domet od 200 km i kombinovani domet od 1.100 km.

Z9 GT EV ima mnogo veću bateriju od 100,1 kWh koja mu omogućava domet do 630 km s jednim punjenjem. Međutim, moramo uzeti u obzir da su ove brojke zasnovane na kineskom ciklusu testiranja, čije su procjene obično oko 30 posto veće od onih od WLTP-a.

Od opreme, Denza ima kamere umjesto bočnih retrovizora, koji prikazuju sliku na dva dodatna ekrana postavljena na rubovima instrument table. U Kini, Z9 GT košta između 42.500 i 53.000 eura, u zavisnosti od varijante i opcija, što ga čini veoma konkurentnim Porscheovom rivalu.

Denza planira da ovaj automobil ponudi evropskim kupcima, gdje će mu cijena biti znatno viša, dijelom zbog nedavno uvedenih uvoznih taksi, ali bi trebao ostati konkurentan kako bi privukao kupce.

Denza brend ipak ima evropsku "vezu", jer je osnovan 2010. godine kao partnerstvo između BYD-a i Mercedes-Benza. Njemački proizvođač smanjio je svoj udio na 10 posto 2021. godine, a BYD je ranije ovog mjeseca kupio preostale dionice Mercedesa.