Konkurenti u retrovizoru
905

Druga sezona, dupla kruna: Simanić Golfom s 360 KS pokorio bh. i regionalnu PRO FWD klasu

Piše: Dalibor Bošnjak
Foto: H. M./Klix.ba
(Foto: H. M./Klix.ba)
Ovogodišnja sezona utrka ubrzanja završena je proteklog vikenda u Mostaru, a jedan od onih koji itekako imaju razloga za zadovoljstvo je Sarajlija Nedeljko Simanić koji je u svojoj tek drugoj sezoni uspio osvojiti duplu krunu.

Dvadesetosmogodišnji Simanić je mehaničar, tuner i inžinjer elektrotehnike, njegova velika strast su automobili, a rezultat toga je projekt na Golfu prve generacije koji mu je u njegovoj tek drugoj sezoni takmičenja donio bh. i regionalnu titulu prvaka u PRO FWD klasi (automobili s prednjim pogonom).

Znanje, mukotrpan rad i ulaganja su dali rezultata, a to je automobil s 360 KS. Proces nije bio ni brz ni lagan.

"Kupio sam Golf prve generacije iz 1979. godine za 500 KM i krenuo s radom. Automobil sam ojačao na trapovima naprijed i nazad, uvezao šolje, postavio rollbar od polovine vozila prema nazad, kao i ojačanja naprijed između krakova. Fabrički 1,1-litarski motor sam uklonio, sanirao karoseriju zbog hrđe i promijenio boju u bijelu. Ugradio sam 1,8-litarski turbo motor iz Volkswagen Golfa četvrte generacije s AGU oznakom. Zbog snage motora sam ugradio kovane klipnjače Max Performance, koje mogu trpjeti više od 300 KS. Automobil sada ima oko 360 KS s Nitro sistemom koji omogućava 70 KS. Snaga je povećana i zahvaljujući tuningu na nefabrički turbo, stavljen je K04/023 turbo sa prepravljenom izduvnom granom i usisnom granom za Nitro sistem. Ugrađeno je Sinter kvačilo, koje je bilo zaista dobro. Sva crijeva su silikonska. Cijeli proces mapiranja obavljen je na valjcima, sa lambda sondom, knock senzorima, EGT senzorima temperature i ostalim kako bi se automobil mogao voziti gotovo svakodnevno. Na motoru je promijenjen i kompletan rail sistem s većim pritiskom goriva. Dizne su stavljene od Opel Calibre na 3.0 bara pritiska, a sada je trenutno pritisak na 4,0 bara. Stavljen je FMIC intercooler do 550 KS. Izduv nije poseban, urađen je decat i kompletan fi 60 kako bi se smanjila temperatura izduvnih gasova. Također, urađen je hladni usis, ukinut protokomjer zraka, sve je na maksimumu", rekao je Simanić govoreći o svom Golfu.

Foto: H. M./Klix.ba
Foto: H. M./Klix.ba

Tu posao nije završen, jer se moralo poraditi na stabilnosti i zaustavnoj moći.

"Ovjes je kompletno zamijenjen, nazad je trap od Golfa Mk3 GTI zbog kočionog sistema s kliještima, a ne s dobošima. Prednji je prepravljen na 5x100 od Golfa Mk4 te su stavljena najveća kliješta koja smo našli ranije, odnosno od Golfa Mk3 VR6. Kinetički zglobovi su pojačani, unutrašnji su od kombija T4, a vanjski od Golfa Mk4", kazao je naš sagovornik.

Unutrašnjost automobila je ogoljena zbog štednje na težini, ali sasvim sigurna za vozača.

"Unutra je sigurnosni kavez, pojasevi u četiri tačke, Sparco Sprint homologirano sjedište, boca od Nitra i rezervoar koji je premješten nazad. Automobil je uredno registrovan i legalan za cestu", istakao je Simanić.

Foto: H. M./Klix.ba
Foto: H. M./Klix.ba

Ovaj projekt nije jeftin, a samo "grubi" radovi su koštali više od 10.000 KM. Ipak, rezultati nemaju cijenu, posebno ako se radi o rekordima.

"Ostvarili smo rekordno vrijeme od 12,02 na 402 metra. To vrijeme nismo mogli ponoviti u Mostaru zbog problema s mjenjačem. Uništen je na pretposljednjoj utrci sezone u Beogradu, nakon čega je zamijenjen. Ovaj novi mjenjač je mali promašaj, jer je automobil sporiji za 0,2 sekunde", naveo je 28-godišnji Sarajlija.

U svojoj drugoj sezoni je iznenadio konkurenciju i osvojio titulu šampiona za BiH i regiju.

"Bh. titulu sam osigurao još u Beogradu, ali je regionalna titula bila upitna. Protivnik je bio jako brzi Zagrepčanin s Fiatom Tipom, možda i najbrži auto s pogonom na prednji pogon. Problem mu je prenos snage, pobijedio je u Mostaru, ali me nije uspio prestići pa sam osvojio i drugu titulu. U prvoj sezoni sam imao puno problema, auto je dobro išlo, no, bilo je sitnica. Konstantnost je jako bitna u utrkama ubrzanja. Ovaj sport me privlači jer sam od djetinjstva vozio karting, a sada se bavim utrkama ubrzanja koje su sve popularnije", otkrio je Simanić.

Foto: H. M./Klix.ba
Foto: H. M./Klix.ba

Iako je automobil već odličan, Nedeljko namjerava u pauzi do naredne sezone napraviti značajna poboljšanja.

"Plan za narednu sezonu je povećati snagu automobila za 200 KS. Nitro sistem NX Wizard je spreman za 500 KS, a u planu je i šperovan diferencijal za bolji prenos snage na stazu. Sada imam problem jer je auto na granici prenosa, iskorištenost je maksimalna pa auto pravi tako dobre rezultate. Svu snagu koju ima prenosi na točkove uz malo gubitaka. Za sljedeću godinu imam 'opasan' plan, imat ću jedan od najspremnijih automobila s novim motorom, mjenjačem i ostalim", završio je Simanić.