Da li Indija nakon Kine postaje nova "Meka" za električne automobile?
Indija je jedna od onih zemalja u razvoju u kojima brendovi žele da se takmiče s lokalnim proizvođačima. Vrlo zanimljivo tržište koje ujedno želi biti vodeći igrač u proizvodnji električnih automobila.
Indija postaje još jedan veliki azijski gigant koji je odlučan da privuče pažnju velikih svjetskih igrača. Indija je ranije pozivala Teslu da investira u gradnju giga tvornice, ali se američki proizvođač fokusirao na Meksiko. S obzirom na to da je Donald Trump najavio carine za uvozne automobile iz susjedne zemlje, Musk je morao obustaviti gradnju giga tvornice u Meksiku i sada vrši pritisak sa ostalim zainteresovanim stranama na Indiju.
Država je osmislila strategiju za razvoj i proizvodnju električnih automobila, iako je prvobitno posebno bila usredotočena na Teslu. Sam Elon Musk je odlučio da otputuje u ovu egzotičnu zemlju i održi seriju razgovora s premijerom najmnogoljudnije zemlje na svijetu, ali je ekscentrični lider tu posjetu otkazao. Značajan pad prodaje vozila američkog brenda bio je dovoljno opravdanje da se odgodi posjeta, ali veliki interes postoji.
Za indijski prijedlog zainteresovani su Toyota, Hyundai i Volkswagen
Otkazana proizvodnja Tesle Modela 2 u Meksiku, bio je glavni motiv ove posjete Indiji, jer bi pristupačni model od 25.000 eura mogao popularizirati vožnju s nultom emisijom. S obzirom na situaciju, a uzimajući u obzir da Vlada Indije namjerava pokrenuti svoj vodeći plan električnih automobila u martu 2025. godine, kao zemlja zainteresovana za širenje industrije automobila s nultom emisijom uz višemilionske poticaje, Tesla i drugi veliki proizvođači vide Indiju kao novo središte razvoja i proizvodnje baterijskih vozila.
Iako nikakvi podaci nisu otkriveni, Indija je voljna da proširi pomoć proizvođačima koji proizvode električna vozila u postojećim fabrikama u zemlji, umjesto da ograniči beneficije na proizvođače koji su spremni da grade nove fabrike.
Prema pojedinim izvorima, Toyota i Hyundai su već iskazali interes indijskoj vladi da se etabliraju na njenoj teritoriji, iako se još ne zna da li bi korejske i japanske kompanije bile spremne da koriste postojeće ili nove fabrike. Ono što se zna je da ako Volkswagen odluči da proizvodi električne automobile u svojim fabrikama u Puneu možda će morati da radi na montažnim linijama odvojenim od onih za modele sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Indija je spremna pomoći svakom proizvođaču koji uloži najmanje 500 miliona dolara u proizvodnju električnih vozila sa 50 posto komponenti nabavljenih lokalno. Indijci takođe nude ogromno smanjenje uvoznih poreza, sa 100 na 15 posto, za proizvodnju do 8.000 električnih automobila godišnje. Više nego korisna pomoć, ali o kojoj će se morati dalje pregovarati.
Hyundai, koji je takođe jedna od zainteresovanih strana, već zna da 500 miliona eura utrošenih na istraživanje i razvoj neće biti uključeno u ukupnu investiciju, pa Korejci čekaju konačne smjernice plana električnih automobila u Indiji. Na istom nivou je i Volkswagen koji traži veći manevarski prostor u petogodišnjem planu ulaganja.
Nijemci žele da znaju da li bi se u prve tri godine moglo potrošiti 75 odsto ukupne investicije, a ne svih 500 miliona eura odjednom. Ponuda je izuzetno atraktivna za obje strane, ali još više za Indiju. Ako bi bilo koja strana popustila to bi se unaprijed smatralo propuštenom prilikom, jer će i druge zemlje u usponu uskoro ući u trku za električne automobile.