Paradoks tehnologije
23

Plug-in hibridi ove godine mogu spasiti brendove ili ih potopiti

A. M.
Foto: Mitsubishi
Foto: Mitsubishi
Ova godina bi mogla biti godina plug-in hibrida iz dva razloga. Nova ograničenja emisija CO2 postavljaju više zahtjeva, ali i priliku za PHEV vozila, koji istovremeno dovode do rata cijena između proizvođača s velikom prednošću za azijske marke.

Iako im zadnjih godina nije išlo, automobili s plug-in hibridnom tehnologijom su ključni za smanjenje zahtjevnih ograničenja emisije CO2. Međutim, oznaka PHEV bi također mogla biti uteg oko vrata brendova.

Brisel je svjestan kako funkcionišu plug-in hibridi, a posebno kako ih vlasnici ovog tipa automobila koriste. Tačnije, problem ove tehnologije je što vlasnici ovih vozila malo koriste benefit električne energije i što u nedostatku vremena i punjača uglavnom voze na benzin. Time se poništava koristan efekat vožnje bez CO2.

Brendovi ulaze u PHEV "rat", da li su spremni da spuste cijene?

Znamo da je Brisel bio primoran da istraži vlasnike plug-in hibrida, jer su brendovi vršili homologacije računajući proporciju kilometraže i sa strujom i sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem i nešto nije bilo u redu u brojkama. Dok su izvještaji ukazivali da se potrošnja plug-in hibrida na električnu energiju kretala između 70 i 85 posto, stvarnost je bila sasvim drugačija, spuštajući ovu cifru na manje od 50 posto.

Nisu krivi brendovi, niti svi vlasnici, već lijenost i nemarnost velike većine vozača koji nisu redovno punili bateriju i vozili na struju, pa su plug-in hibridi nastavili da emituju veću emisiju CO2 po kilometru nego što je trebalo. Kako bi riješila ovaj problem, Evropa je prilagodila izračun PHEV emisija pri normalnoj upotrebi, povećavši faktor korisnosti, postotak koji radi na struju, a proizvođači su proširili električni domet kako bi se suprotstavili tome.

Međutim, ovo nije jedini problem, jer su brendovi također bili primorani instalirati snažnije sisteme kako bi skratili vrijeme punjenja, zbog čega se novi PHEV modeli mogu puniti brzim punjačima snage do 50 kW. Osim toga, brendovi moraju prijaviti potrošnju električne energije kako bi Evropa mogla ažurirati svoj model izračuna CO2 na osnovu proporcije kilometraže koju vozilo pređe na struju.

Azijski brendovi u velikoj prednosti

Ali proizvođači znaju da, iako je ovo velika prepreka koju nameće Evropa i da zemlje članice mogu da smanje ili eliminišu podsticaje za kupovinu, oni takođe znaju da su PHEV jedini automobili koji mogu da smanje visoke prosječne emisije izduvnih gasova na nivou cijele marke. Sami brendovi će u narednim mjesecima biti primorani da smanje cijene ovih automobila.

To je jedini način da se kupci odluče da ostave po strani tradicionalne automobile sa SUS motorima, čak i blage hibride, jer se električna vozila neće prodavati u onim željenim brojkama. Očekuje se da proizvođači dignu prodaju PHEV-ova na bar 30 posto ukupne prodaje do kraja godine.

S novim pravilom treba uzeti u obzir pretpostavku da marka proda pola miliona automobila godišnje, a da bi izbjegla kaznu, od te brojke mora biti 150.000 električnih modela, što je iz trenutne prakse nemoguće. Zato su tu plug-in hibridi koji mogu doprinijeti izbjegavanju kazni.

Problem za EU proizvođače već sada je prosječna emisija CO2 po kilometru cijele flote. Oni će morati početi spuštati cijene, jer postoje rivali koji su daleko od kazni, a koji će također slijediti istu strategiju snižavanja cijena. Japanski i kineski brendovi, kao naprimjer Toyota i BYD - čija gama je komplet elektrifikovana, mnogo su više od evropskih proizvođača ulagali u hibridnu tehnologiju. Sada oni žele veći udio na PHEV tržištu, jer imaju mnogo veću prednost u odnosu na EU rivale.