Testirali smo novi Hyundai Santa Fe: Nikad luksuzniji, veći i posebniji
Raskoš prostora i komfora
Polako ali sigurno veliki SUV-ovi poput Santa Fea preuzeli su ulogu koju su nekada imali veliki monovolumeni. Očito je da su većini kupaca više "cool" od porodičnog kombija, iako su u pravilu manje praktični od klasičnog monovolumena. U svakom slučaju, ako vam treba više od 5 sjedišta ovaj format SUV-a je praktično ostao jedini izbor, ako izuzmemo klasične kombije u putničkim verzijama. Istina, upravo je Hyundai jedan od izuzetaka pa nudi i fantastični veliki monovolumen Staria od kojeg smo se nakon testa jedva odvojili zbog raskoša i prostranosti koju može ponuditi malo koji auto na tržištu.
Santa Fe već svojim vanjskim proporcijama najavljuje da unutra nikome neće nedostajati prostora. Sa dužinom od 4,83 metra i međuosovinskim razmakom od preko 2,8 metara unutra je bilo više nego dovoljno mjesta za raskošno dimenzionisana sjedišta koja, pogotovo, naprijed više liče na udobne fotelje nego na automobilska sjedišta. Slično kao na Stariji i ovdje prednja sjedišta imaju brojna podešavanja ali i dodatni oslonac za noge koji se može podići baš kao na fotelji. Dakle kada i poželite odmoriti na dugom putu garantujemo vam da opet nećete htjeti izaći iz Santa Fea. Uz udobne fotelje u gotovo ležećem položaju i neku dobru muziku kroz moćan audio sistem Bose teško da ćete se igdje drugo moći bolje odmoriti.
Jednako je udobno i ugodno i u drugom redu sjedišta, iako ona nemaju te dodatne oslonce za noge. Ipak količina prostora i izdašna mogućnost podešavanja položaja sjedišta biće više nego dovoljna i za najrazmaženije putnike, a uz grijanje sjedišta, zasebnu klimatizaciju, USB priključke pa čak i potpuni pristup velikom pretincu između prednjih sjedišta zaista se mislilo na svaki detalj. Oblik karoserije također je dao i maksimalnu količinu prostora u visinu, što uz velike staklene površine i izdašan panoramski krov daje ugođaj prozračnosti uprkos tamnim tonovima interijera.
Treći red sjedišta u pravilu uvijek ima najmanje komfora, ali moramo priznati da se i ovdje Hyundai svojski potrudio, pa niti su sama sjedišta malena niti je pristup njima pretjerano težak. Dodatni pretinci i ventilacija uz sasvim dovoljno prostora za noge prosječno visokih putnika znači da u Santa Feu zaista ugodno može putovati 7 putnika.
Jasno, ako ćete primarno Santa Fe koristiti kao sedmerosjed, za putovanja će ostati tek djelić inače ogromnog prtljažnika, pa se tu vraćamo na praktična rješenja krovnih nosača i posebnog rukohvata kojeg je Hyundai dizajnirao i uklopio u bokove za lakši pristup krovu. U formi petosjeda Santa Fe nudi prtljažnik zapremine nevjerovatnih 985 litara što će biti izazov za napuniti i onima koji na porodična putovanja nose i aksesoare za barem 2-3 sportske aktivnosti. Uz veliki otvor prtljažnika, na šta treba paziti na uskim parkinzima, i nizak utovarni prag u Santa Fe je savršeno lako utovariti kofere ali i stvari za selidbu, po potrebi. Voljeli bismo tek da su u Hyundaiju za brzi pristup omogućili i otvaranje zadnjeg stakla zasebno od vrata prtljažnika, kako to već generacijama rade veliki SUV-ovi ovog formata.
Samo vozačko okruženje je jednako raskošno i prostrano, a uz uređenje u stilu ostalih Hyundai modela s velikim panoramskim ekranima za instrumente i infotainment sve je vrlo uredno i pregledno. Potpuna dizajnerska novost je izgled upravljača kojeg nismo do sada viđali kod Hyundaija i također podsjeća na volane koje smo viđali u LR i RR automobilima. Ono što nam se svakako najviše sviđa je povratak fizičkim komandama, te je Hyundai među prvima shvatio da su one praktičnije i sigurnije za upotrebu od ekrana osjetljivog na dodir. Barem za one neke osnovne funkcije. I ovdje se novi kontroler mjenjača odlično uklopio iza upravljača i vrlo lako se navići na njegovu upotrebu, dok je praktičan i masivni centralni tunel sa velikim mjestima za odlaganje i punjenje telefona i više nego dovoljno priključaka.
Tih i štedljiv, ali ne uvijek
Sviđale se vama oštre linije i forma Santa Fea ili ne, mora se priznati da je na cesti impozantna pojava, te uz vizuelnu snagu i klasnu pripadnost za očekivati je i jednaku snagu ispod poklopca motora. I zaista, Santa Fe je ima, tačnije s 253 KS sistemske snage priključni hibrid ostavlja vrlo dobar prvi utisak.
Zahvaljujući dodatnom obrtnom momentu elektromotora i pogonu na sve točkove Santa Fe može snažno ubrzati na svakoj podlozi, te kao i svaki priključni hibrid zaista se sjajno snalazi u gradskim uslovima vožnje. Samo elektromotor proizvodi 98 KS i 305 Nm okretnog momenta, pa iako ima bateriju skromnog kapaciteta Santa Fe u PHEV verziji sa lakoćom ćete većinu dana u gradskim uslovima voziti samo na elektromotor. To znači da ćete kraj napornog dana dočekati s minimalnom količinom potrošenog goriva, dok smo u tim uslovima mi zabilježili prosjek potrošnje od oko svega 2 litra. Za automobilsku "kocku" od skoro 5 metara dužine i tešku debelo preko 2 tone to je i više nego impresivno.
Drugu stranu medalje priključni hibridni sklop, koji se sastoji od 1,6-litarskog turbobenzinca, elektromotora i baterije kapaciteta 13,8 kWh, pokazuje na otvorenoj cesti. Uz umjeren tempo potpuno napunjena baterija početni dio puta će i dalje asistirati s energijom, ali činjenica da će ipak realtivno lako i brzo biti ispražnjena. Tada 1,6-litarski benzinac preuzima većinu zadataka, pogotovo ako govorimo o vožnji na autoputu pri brzinama 110 kmh i više. I dalje je Santa Fe u stanju držati solidan tempo putne brzine ali najveći danak plaća se na potrošnji goriva koja lako raste na više od 11 litara na 100 kilometara. Tu dolazimo do drugog problema jer zbog realtivno malene baterije smještene u podnici ni rezervoar goriva nije mogao biti dovoljno velik pa ima zapreminu od svega 47 litra. Za dvostruko manji i slabiji porodični kompakt to bi bilo dovoljno, ali automobili ovog formata ipak moraju imati veće "tankove". Uz duže etape vožnje na autoputu i povećanu potrošnju goriva to znači da treba pripaziti i na raspored benzinskih pumpi. Naravno, ako koristimo skupi i veliki luksuzni auto sa svim njegovim elementima komfora. Gašenje klima uređaja i ostalih skupo plaćenih stavki opreme ne smatramo realnim korištenjem bilo kojeg automobila, a pogotovo ovako ugodnog i luksuznog.
Nije to ništa novo, hibridi i priključni hibridi u pravilu su nam u zadnjih 20 i kusur godina na testovima uvijek pokazivali slične osobine. Ukratko, troše najmanje gdje svi ostali troše najviše i obratno, troše više gdje drugi motori troše manje goriva, ili ako ćemo biti precizniji, energije. Stvar je samo odabira i kupovine automobila i motora u skladu sa potrebama koje preovladavaju. Ipak, voljeli bismo da uz ovu PHEV opciju i klasični hibrid Santa Fe i dalje u ponudi ima "prljavi" ali štedljivi dizelski motor.
Udobnost i sigurnost kao prioriteti
Uz ulogu velikog porodičnog automobila Santa Fe je u skladu s time dobio i jedan od najbolje podešenih ovjesa koje smo imali priliku isprobati u zadnje vrijeme. Ne zaboravljajući primarnu namjenu porodičnog automobila Hyundai već tradicionalno pravi sjajan posao s ovjesom gdje bez preskupih i komplikovanih rješenja i adaptivnih amortizera uspjeva napraviti izuzetno ugodan i predvidljiv ovjes.
Kod Santa Fea inžinjeri nisu imali jednostavan zadatak, jer ovako velik i težak auto u isto vrijeme mora biti siguran i upravljiv ali i prije svega udoban. Naravno, moderni trendovi nalažu i velike točkove, a upravo tu se većina proizvođača "pogubi" pa u startu dobro zamišljen ovjes postaje bučan i grub s velikim točkovima. Ne i kod Hyundaija, jer uz provjerenu kombinaciju nezavisnog multilink ovjesa nazad sa masivnim "ramenima" i provjerenog McPhersona naprijed i uz savršeno "pogođene" sile na amortizerima i oprugama Santa Fe je zaista prava udobna krstarica. To nam je potvrdila i dionica magistralnog puta u BiH kod Dervente koja je postala prepoznatljiva zbog svog katastrofalno lošeg stanja, izlomljenog asfalta i naglih promjena visine i pravca zbog nesaniranih ulegnuća. Čak i uz držanje konstantne brzine Santa Fe i ovdje je ostao savršeno tih i miran upijajući svaku neravninu bez pogovora i što je najvažnije ostajući potpuno kontrolisan i neutralan.
Uz veoma prostranu unutrašnjost i izuzetno ugodna sjedišta Santa Fe je zaista prava porodična krstarica s kojom ni putnici ni vozač neće osjetiti zamor ni nakon 1000 kilometara, te ovdje Hyundai zaista drži lekciju u segmentu. Uz brojne sigurnosne sisteme i asistente vozaču i njegov zamor je značajno smanjen, dok pogon na sve točkove vožnju čini sigurnom u svim uslovima. Naravno, Santa Fe nije pravi terenac, ali zahvaljujući dovoljnoj visinoj od tla i pogonu na sve točkove sasvim dobro će se snaći i na laganim izletima van ceste. Dovoljno za dolazak na lokaciju sa dobrim pogledom.
Ono što je sigurno, i sa novim Santa Feom, kao i sa Tucsonom, Konom i ostalim modelima, Hyundai je uspio napraviti pometnju u segmentu. S ovom generacijom niko mu definitivno ne može zamjeriti neprimjetan ili previše običan izgled kao što je bilo s prethodnim generacijama, a daleko od toga da mu je to jedina vrlina, naprotiv. Kome treba udoban veliki auto i hrpa prostora, bez obzira na klasu, Santa Fe će biti teško nadmašiti, a ako ga još planirate najviše koristiti u gradu okolini sa priključnim hibridom možete računati i na uzornu štedljivost.
Cijena od oko 100 hiljada maraka i više za auto ovog formata i opreme koja pršti od luksuza već od osnovnog paketa nije nešto što bi trebalo zabrinjavati kupce ovog segmenta, naprotiv i ovdje je Hyundai napravio jednu od najboljih ponuda na tržištu, pogotovo kada se pogleda skoro beskrajan spisak opreme. Najluksuznije izdanje pod imenom Calligraphy, koje nas također podsjeća na određeni Autobiography, doslovno ne ostavlja nijednu želju neispunjenom a dolazi i sa vrlo ugodnim materijalima na sjedištima i vrlo ugodnom i na dodir mekanom oblogom krova. Zanimljivo, za razliku od drugih marki i automobila Santa Fe nije drastično poskupio u odnosu na prethodnu generaciju iako je donio sijaset noviteta i tehnologije.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi PHEV 4WD Alnatt Calligraphy
-
Cijena osnovnog modela - 97.490 KM
-
Cijena osnovnog PHEV modela: 119.990 KM
-
Cijena testnog modela: 124.490 KM (sa popustom)
-
Motor: Hibridni, punjivi s turbobenzinskim i električnim motorom. Benzinski motor: 4-cilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 118 kW – 160 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 265 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min. Elektromotor: 72 kW – 98 KS i 304 Nm obrtnog momenta. Najveća kombinovana snaga i vrijednost obrtnog momenta: 253 KS i 367 Nm. Kapacitet baterije: 13,8 kWh - Litijum-Jon-Polimer.
-
Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine (4WD H-Track). Automatski 6-stepeni mjenjač. Aluminijske felge 8,5J x 20, gume dimenzija 255/45 R20.
-
Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-plinski amortizeri. Električni servo-upravljač.
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,3 s. Najveća brzina - 180 km/h. Prosječna potrošnja na testu: 8,7 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu: 2,9 l/100 km. Prosječna potrošnja električne energije prema fabričkoj specifikaciji: 19,2 kWh/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 171 g/km.
-
Dimenzije: Dužina – 4.830 mm. Širina – 1.900 mm. Visina – 1.720 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.815 mm. Zapremina prtljažnika: od 985 s preklopljenim sjedištima trećeg reda. Masa praznog automobila: 2.220 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.740 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 47 lit.
-
Serijska oprema testnog automobila: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi PHEV 4WD Alnatt Calligraphy
-
Dodatna oprema (uračunato u cijenu): Metalik boja – 1.000 KM
-
Garancija: 5 godina bez ograničenja pređenih kilometara, 8 godina na bateriju