Vozač koristio mobitel
22

Fatalna saobraćajna nesreća Teslinog Modela S se dogodila za vrijeme aktivnog samovozećeg moda

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Saobraćajna nesreća sa smrtnim posljedicama, koja se dogodila u aprilu u Washingtonu kada je Teslin Model S udario u motociklistu i usmrtio ga, istražena je te je ustanovljeno da je bio aktivan Full Self Driving mod električnog automobila.

Podaci preuzeti sa snimača podataka pokazuju da je u trenutku fatalne saobraćajne nesreće 19. aprila bio aktivan samovozeći mod Modela S. Nesreća se dogodila 24 kilometra sjeveroistočno od Seattlea, a vozač je priznao da je njegov automobil bio u samovozećem modu te da je on koristio mobitel. Model S je udario u stražnji dio motocikla kojim je upravljao 28-godišnji Jeffrey Nissen, nakon čega je motocikl završio ispod vozila. Ekipa hitne pomoći nije mogla učiniti ništa osim da ustanovi smrt na mjestu nesreće.

Direktor Tesle Elon Musk dugo obećava autonomne automobile, a ta obećanja te zabrinutost za sigurnost vozila su naveli senatore Eda Markeyja i Richarda Blumenthala da pošalju pismo Federalnoj komisiji za trgovinu (FTC) u kojem pozivaju na otvaranje istrage o Teslinim praksama "obmanjujućeg reklamiranja i marketinga" za njene modove Autopilot i Full Self-Driving. Prošle godine Nacionalna administracija za sigurnost na autoputevima povukla više od dva miliona Teslinih vozila zbog zabrinutosti vezane za nepažnju vozača tokom aktivnog moda Autopilot.

Musk je obećao i milion robotaxija 2019. godine i to do kraja 2020. no četiri godine kasnije se to nije dogodilo, niti je Tesla uopće predstavila vozilo. Odgoda je rezultat promjena dizajna.

Nesreća u Washingtonu se dogodila samo nekoliko dana prije nego je NHTSA zaključila izvještaj koji je povezao 14 smrtnih slučajeva u 13 saobraćajnih nesreća povezanih s Teslinim vozilima s aktivnim Autopilotom. U izvještaju je zaključeno da "Teslin slabi sistem za angažovanje vozača nije bio prikladan za dozvoljene operativne sposobnosti Autopilota" te da Full-Self Driving mod "nije adekvatno osigurao da vozači zadrže pažnju na zadatku vožnje".

Wall Street Journal je proveo vlastitu istragu Teslinog moda Autopilot na osnovu podataka dobijenih iz automobila koji su učestvovali u nesrećama. Ustanovljeno je da je kompanija Tesla prijavila više od 1.000 nesreća od 2016. godine. Podaci Wall Street Journala dobijeni za 222 od tih nesreća govore da je u 44 slučaja bio aktivan Autopilot.