Fiat Panda je nepobjediva u A segmentu, kako joj to polazi za rukom?
Bez obzira što njena uska kabina podrazumijeva "laktanje" sa suvozačem i što pojedine plastike znaju "zaklaparat" u vožnji deformisanim cestama, Fiat Panda je ostala najomiljeniji auto u matičnom A segmentu.
Iako se Fiat nerado oprašta od benzinskog "Fiće", morat će više povesti računa o staroj Pandi. Da, dobro ste pročitali staroj Pandi, koja će ostati na tržištu do 2027. godine pod nazivom Pandina, u paralelnoj prodaji s novom i modernizovanom generacijom simbolično nazvanom Grande Panda, koja igra na kartu elektrifikacije i adaptaciji tržišnim trendovima.
Panda se proizvodi već 44 godine, a sve vrijeme postoji zbog kupaca koji žele praktičan gradski automobil s niskom potrošnjom goriva i niskim troškovima održavanja. Ne zaboravimo, Panda je jedini auto u A segmentu koji se nudi uz 4x4 pogon, odličan adut za zabavnu vožnju van asfalta.
Još uvijek vizuelno dopadljiv i cjenovno pristupačan model, bez obzira što se u neizmijenjenom obliku prodaje od 2011. godine, Pandin šarm nije nimalo izblijedio čim je i dalje uvjerljivo najprodavaniji model u A segmentu u Evropi.
Dakle, Fiat je za šest mjeseci isporučio više od 76.000 primjeraka i podigao prodaju ovog modela za 25 posto. Ako zanemarimo Fiat 500, čije oproštajne zalihe se lagano čiste, prvi sljedeći pratioc je Toyota Aygo sa nepunih 54.000 isporuka. Toyotin mališan je, napomene radi, oko 2.500 eura skuplji u EU i to je ustvari Pandin veliki adut. Tek onda dolazi korejski duo Hyundai i10 i Kia Picanto, koji su prvo polugodište završili sa 34.400, odnosno 31.600 prodatih primjeraka.
Koliko god mali segment automobila u Evropi doživljava krah, Pandi i njenim pratiocima evidentno godi što se A segment lagano gasi i što više nema konkurencije koja je ranije okupirala tržište. Tako su sa scene nestali VW UP, Škoda Citigo, Seat Mii, Peugeot 108, Citroen C1, Ford Ka, Smarta ForFour i niz drugih mališana koji su se nešto ranije oprostili od tržišne utakmice zbog visokih troškova razvoja i nepristupačnih krajnjih cijena za kupce.
Uz dugu priču o zabavi, šarmu i praktičnosti, kultna i inspirativna Fiat Panda nastaviće da predvodi evropsko tržište uz neophodne tehničke adaptacije, koje očekuju sve novoproizvedene automobile u Evropi od jula. Fiat je spreman da investira u ažuriranje svog najprodavanijeg modela, koji nakon 44 godine i više od 8 miliona prodatih primjeraka nije još nije spreman reći posljednje zbogom.