Platforma je predstavljena na online događaju E-GMP Digital Discovery, a služit će kao centralna tehnologija za sljedeću generaciju električnih vozila marki Kia, Genesis i Hyundai.
Od 2021. godine će E-GMP biti temelj novih baterijskih električnih vozila (BEV), kada će između ostalog biti predstavljen model Kia CV i još nekoliko drugih modela ovog koncerna.
E-GMP, koji je nastao isključivo za baterijska električna vozila nudi različite prednosti u odnosu na postojeće platforme namijenjene ugradnji motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Prednosti uključuju poboljšane performanse, bolju voznu dinamiku, duži domet i više prostora za putnike i njihovu prtljagu.
“E-GMP je tehnološka prijelomnica za buduću eru EV-ova i označava dolazak sljedeće generacije električnih modela naše automobilske grupacije. To je vrhunac dugogodišnjih napora na području istraživanja i razvoja koji donosi najnovije tehnologije,” rekao je Fayez Abdul Rahman, viši podpredsjednik razvoja i vođa centra za razvoj konstrukcije vozila u grupaciji Hyundai-Kia.
E-GMP s modularizacijom i standardizacijom pojednostavljuje proizvodnju, jer dozvoljava brz i prilagodljiv razvoj modela koji se temelji na konstrukciji primjerenoj u većini automobilskih razreda, kao što su npr. limuzine i sportski terenci različitih dimenzija. Model visokih performansi će ubrzavati od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde, dok će njegova maksimalna brzina iznositi čak 260 km/h.
Dizajn optimizira voznu dinamiku i sigurnost te maksimizira prostranost kabine
E-GMP stvoren je da nudi udobnost u vožnji i stabilnost pri visokim brzinama. To pruža zahvaljujući optimalnoj distribuciji mase između prednje i zadnje osovine, kao i zbog novih snažnih elektro motora, zadnjeg ovjesa s pet vodilica i kao prvi na svijetu s integriranom pogonskom osovinom (IDA - Integrated Drive Axle). Platforma jamči sigurnost baterije pomoću zaštitne potporne konstrukcije napravljene od vrlo čvrstog čelika i inovativne konstrukcije koja u slučaju sudara apsorbira energiju. Jačanjem strukture dijela za potporu opterećenja smještenog ispred armaturne ploče inžinjeri su smanjili energiju sudara električnog sistema i baterije. Struktura distribucije opterećenja A stuba spriječava i deformaciju suvozačeve ćelije.
Pored toga E-GMP zbog dugog međuosovinskog razmaka te kratkog prednjeg i zadnjeg prevjesa maksimalno iskorištava prostor u kabini. S baterijskim sklopom smještenim ispod dna kabine E-GMP omogućava ravno dno kabine. To putnicima nudi više prostora za noge, dok ujedno nudi i različite položaja prednjih i zadnjih sjedišta.
Sam baterijski sklop postavljen između prednje i zadnje osovine spadaće među energijski najgušće ikada proizvedene za serijski model u grupaciji Hyundai-Kia. Na tome se može zahvaliti poboljšanom hlađenju što je rezultat nove odvojene konstrukcije bloka za hlađenje zbog čega je baterijski sklop kompaktniji. S energijskom gustoćom poboljšanom za oko 10 % u odnosu na postojeću tehnologiju za EV-ove su baterijski sklopovi lakši, a mogu se postaviti niže na karoseriji i omogućavaju više prostora.
Učinkovit i potentan sistem PE umjesto sistema s ICE-om
E-GMP-ov kompaktan novi sistem PE (Power Electric), koji će zamijeniti uobičajeni sistem s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem (ICE), sastoji se od snažnog elektro motora, EV mjenjača i invertera. To pruža izuzetne mogućnosti s povećanjem najveće brzine vozila od 30 do 70 posto u odnosu na postojeće elektro motore. Pored toga standardizirani baterijski modul napravljen je da nudi performanse odgovarajuće za pojedini automobilski razred, s ciljem dostizanja maksimalno dugog dometa ili za zadovoljavanje potreba kupaca.
Inverterski modul za napajanje, koji koristi silikonske karbidne poluprovodnike (SIC), kontrolira elektro motor. Ovaj elektro motor može poboljšati učinkovitost za oko 2-3 posto što znači da vozilo može imati do 5 posto duži domet s istom potrošnjom energije.
Kupci će moći birati između zadnjeg i 4x4 pogona. Modeli s potonjim imat će i mogućnost dodatnog elektro motora. Sistem 4x4 pogona između ostalog uključuje isklapanje EV mjenjača, koji može kotrolirati vezu elektro motora i točkova, ali i preklapa između pogona na dva i četiri točka s ciljem smanjenja potrošnje energije ili performansi, zavisno od uslova vožnje.
Sva vozila s E-GMP platformom koristiće standardizirani tip 1 modula baterije. Ovaj modul je sastavljen od standardnih ćelija u obliku kesica koje se mogu pakirati u različitim količinama u zavisnosti od potreba pojedinog modela vozila.
Integrirani električni sistem, prvi u svijetu, uključuje više napona punjenja (400V / 800V) i dvosmjerno punjenje
Većina postojećih električnih vozila i većina brzih punionica vozilima sa 400-voltnim sistemom omogućava punjenje sa snagom 50kW~150kW. Razvoj 800-voltne infrastrukture s punjenjem do 350kW postepeno će omogućavati i još brže punjenje.
U skladu s ovim trendom je grupacija Hyundai-Kia postala strateški partner i suvlasnik vodeće evropske mreže brzih punionica IONITY. Mreža IONITY ima uz evropske autoceste 298 snažnih punjačkih stanica (HPC - high-power charging), koje imaju snagu punjenja do 350 kW. Kompanija do 2022. godine namjerava povećati broj HPC punionica na 400, dok su trenutno u izgradnji 53 stanice.
Grupacija Hyundai-Kia će kao prva u svijetu lansiranjem platforme E-GMP uvesti sistem brzog punjenja s više snaga napetosti, jer omogućava upotrebu punionica napetosti 800V i 400V bez ikakvih dodatnih komponenti ili adaptera.
S platformom E-GMP do dometa od preko 500 km, 80-postotna napunjenost baterije za 18 minuta, više od 100 km s 5-minutnim punjenjem
BEV na E-GMP platformi imaće domet preko 500 km s jednim punjenjem u WLTP ciklusu. Za 80-postotnu napunjenost baterije biće dovoljno tek 18 minuta, dok će za 100 kilometara dometa trebati samo 5 minuta punjenja.
Za razliku od prethodnih električnih vozila koja se mogu puniti samo jednosmjerno E-GMP platforma je fleksibilnija. Nova integrirana punjačka upravljačka jedinica (ICCU – Integrated Charging Control Unit) omogućava funkciju vehicle-to-load (V2L), koja može dodatno isprazniti bateriju vozila za potrebe drugog električnog potrošača (110/220V) bilo gdje. Sistem čak može puniti drugo električno vozilo. Nova funkcija V2L pruža do 3,5 kW snage i omogućava upotrebu srednje velikog klima uređaja i 55-inčnog televizora do 24 sata.
Do 2025. čak 23 električna modela; Grupacija će godišnje prodavati milion EV-ova
Platforma E-GMP će Grupaciji pomoći u realizaciji plana da do 2025. godine lansira čak 23 modela BEV, dok će širom svijeta godišnje ukupno prodati više od milion BEV-ova.
Do 2025. svaka peta Kia električna, do 2027. sedam isključivo električnih vozila Kia
U Kia Motors trenutno teče transformacija u eru elektrifikacije koja se temelji na Planu S – srednjeročnoj i dugoročnoj strategiji. U septembru ove godine ovaj najstariji korejski proizvođač automobila najavio je da će do 2025. godine udio baterijskih električnih vozila kod njih iznositi 20 posto, a do 2027. će predstaviti čak 7 isključivo električnih modela.