Prodane dvije fabrike
7

Hyundai se sprema da napusti Rusiju, Kinezi preuzimaju tržište

A. M.
Hyundai je posljednji proizvođač automobila koji će napustiti Rusiju. Korejci su prodali dvije fabrike ruskoj kompaniji Art-Finance, a kineski proizvođači popunili su praznine koje su ostavili njihovi zapadni konkurenti.

Hyundai je potpisao ugovor o prodaji dvije fabrike u Rusiji, čime je udario posljednji ekser u "mrtvački sanduk" proizvodnje i ujedno postao posljednji svjetski proizvođač automobila koji je napustio rusko tržište od početka sukoba u Ukrajini. Ruska kompanija Art-Finance saopćila je da je 24. januara završila kupovinu Hyundai fabrika u Sankt Peterburgu i da je za taj potez dobila odobrenja ruske vlade. Hyundai jedino planira da nastavi sa pružanjem postprodajnih usluga za postojeća vozila.

Većina evropskih i azijskih proizvođača obustavila je proizvodnju i napustila rusko tržište nakon što je Moskva poslala vojne trupe u Ukrajinu u februaru 2022. Hyundai je u decembru najavio da planira prodati svoju rusku imovinu po simboličnoj cijeni od 101,90 eura, uz gubitak od skoro 200 miliona eura. Rad u njihovoj glavnoj fabrici obustavljen je u martu 2022. godine.

Iz kompanije Art-Finance, izjavili su da je Hyundaieva imovina postala dio njihove AGR grupe. Oni su također naveli da imovina uključuje dva proizvodna pogona kompanije u Sankt Peterburgu, fabriku u industrijskoj zoni Kamenka i fabriku u industrijskoj zoni Shushary. Druga fabrika je ranije pripadala General Motorsu, prije nego što je Hyundai kupio 2020. godine. Ove dvije fabrike imaju ukupni godišnji kapacitet od oko 300.000 vozila.

Art-Finance je u vlasništvu Andreja Pavloviča, koji je ranije kupio imovinu Volkswagen grupe u Rusiji još u maju 2023. Volkswagen fabrika je zatim preimenovana u AGR Automotive. Art-Finance je saopćio da će Hyundaieva fabrika također biti preimenovana kada se završe svi postupci registracije.

U svemu ovome Kinezi zadovoljno trljaju ruke. Naime, kineski proizvođači automobila uglavnom su popunili praznine u Rusiji koje su ostavili njihovi zapadni konkurenti. Prodaja kineskih automobila lani dostigla je vrhunac sa tržišnim učešćem većim od 56 posto, dok se Rusi tješe blagim oporavkom domaće proizvodnje.