Volkswagenov koncept ID. GTI Concept će evoluirati u produkcijski model 2026. godine te će biti dostupan na tržištu u Evropi, dok je snažni hatchback moguća opcija i za SAD.
Tomas Schafer, šef njemačkog giganta, govorio je o električnom modelu GTI za Motor1 te je kazao da će šasija biti "na još višem nivou" u odnosu na model s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, koji je trenutno u prodaji. Cilj je "proizvesti automobil kojem nisu u fokusu samo performanse", nego i "još uzbudljivije iskustvo i sama vožnja". On je kazao da će automobil imati "GTI e-zvuk", što znači da se može očekivati vještački zvuk motora emitovan putem zvučnika.
Treba reći da ID. GTI Concept nije najavio električni Golf GTI, nego manji automobil. Koncept fokusiran na performanse, koji je predstavljen na sajmu u Minhenu prošle godine, bio je baziran na električnom hatchbacku ID. 2all veličine Pola. Supermini se još uvijek prodaje kao GTI s 2,0-litarski četverocilindričnim turbobenzincem. Prije nego je doživio svoj kraj 2023. godine još manji up! GTI se nudio s 1,0-litarskim trocilindričnim motorom sa 115 KS.
Još jedan električni Golf nakon modela baziranog na sedmoj generaciji neće stići prije kraja desetljeća, kada se očekuje deveta generacija. Aktuelni Golf osme generacije mogao bi "živjeti" do 2035. godine jer Volkswagen ne isključuje mogućnost prodaje dvije generacije uporedo u periodu od nekoliko godina. Golf puni 50 godina ove godine, dok će GTI isti jubilej proslaviti 2025. godine.
Tehnički, Scirocco GTI je bio prvi GTI koji se našao na proizvodnoj traci, u serijsku proizvodnju je ušao tokom ljeta 1976. godine, dok je na jesen iste godine s trake počeo silaziti Golf GTI. Međutim, Volkswagen je predstavio prvi Golf GTI zapravo 1975. godine na sajmu automobila u Frankfurtu.
Šef Volkswagena je kazao da kompanija može prenijeti "DNK duh benzinskog modela GTI u električno doba" te je dodao da će "električni GTI isporučiti visoke performanse i kultni dizajn", kao i da će biti lako prepoznatljiv.
Tri legendarna slova GTI, koja su skraćenica za Grand Touring Injection, bit će zadržana, no informacije objavljene prošle godine nagovještavaju da će slovo "I" zapravo biti zamijenjeno munjom u slučaju električnih modela visokih performansi.