"Čistka" voznog parka
61

Hertz se nastavlja rješavati električnih automobila, prodaje najmanje 30.000 vozila

Piše: D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Hertzova odluka da u svoj biznis uključi električne automobile činio se dobrim potezom zbog nekoliko značajnih stavki među kojima su manji troškovi održavanja i vlasništva, no sada je jasno da ovaj veliki eksperiment nije uspio. Stoga slijedi "čistka" voznog parka.

Hertz prodaje svoje električne automobile već mjesecima, a cilj je prodati najmanje 30.000 vozila među kojima su Teslini modeli, ali i automobili drugih brendova poput Polestara. Cilj je prodati automobile do kraja godine. S druge strane, kompanija namjerava zadržati tek toliko vozila kako bi zadovoljila potrebe klijenata koji rezervišu putovanja u električnim automobilima. Međutim, nakon izvještaja o slaboj zaradi, Hertz ubrzava prodaju Teslinih modela putem svoje internet-stranice.

Plan je nastaviti "čistku" i tokom 2025. godine, čiji je cilj zaustaviti gubitke dok vrijednost električnih vozila opada.

Hertz je 2021. godine odlučio "sve uložiti na zeleno" te je počeo dodavati električna vozila u svoju flotu. Naručeno je 100.000 primjeraka Teslinog Modela 3, a iako kompanija nikad nije došla do te brojke, ideja se činila kao pametan potez. Kupcima se automobil svidio, a kompanija je morala plaćati samo za jednostavne intervencije poput popravka guma, dosipanja tečnosti za brisače i slično.

Međutim, problemi su nastali kada je kompanija Tesla počela "preko noći" rezati cijene. Tada je i Hertz pokrenuo rasprodaju, jer je jedan od načina mjerenja vrijednosti ove kompanije zapravo njena imovina, odnosno automobili. Problem nastaje kad kompanija kupi mnogo automobila po najvišoj cijeni, a potom proizvođač drastično spusti cijenu više puta. Rezultat toga je brz gubitak mnogo novca. Pored toga, ispostavilo se da Teslini automobili ne štede toliko novca kao što je kompanija planirala. Troškovi popravke su postali problem jer je bilo sudara, što je dovelo do visokih troškova popravke i dugog vremena isporuke.

Navedeni problemi su rezultirali milionskim gubitkom u protekla četiri kvartala te su uvjerili direktora Hertza da se odluči na rasprodaju većine električnih automobila.