Neobična rješenja
14

Jedinstveni modeli Golfa o kojima se priča i danas

DP
Foto: Wikimedia
Foto: Wikimedia
Volkswagenov Golf ima dugu historiju iza sebe, a tokom svih tih godina doživio je brojne izmjene. Ovo su modeli koji su privlačili najviše pažnje.

Volkswagenov najdugovječniji model automobila - Golf, napunio je 46 godina, a tokom ove gotovo polustoljetne historije inženjeri, planeri, stručnjaci za marketing ove njemačke kompanije konstantno su morali biti kreativni, kako bi ovaj model održali u životu. U brojnim verzijama koje je ovaj model doživio bilo je onih o čijoj se kompaktnosti i brzini i dalje priča, a bilo je i nekoliko neobičnih rješenja koja su odudarala od uobičajenog koncepta.

1986 VW Golf GTI 16V

Kada se tokom 1975. godine prvi put pojavio, Golf GTI izazvao je pravu senzaciju koja je evropsku konkurenciju navela na proizvodnju sve snažnijih "hot hatch" modela. Ovaj Golf je značio prekretnicu i za Volkswagen i za autoindustriju, a vozače je oduševljavao zbog spoja snage, praktičnosti, živahne karoserije i male težine. Ipak, serija Golf 2 GTI je kritizirana zbog gubitka eksplozivnosti uslijed povećanja težine karoserije. U Golfu su dobro proučili ove kritike i na njih odgovorili modelom GTI iz 1986. godine koji je, za razliku od kritiziranog prethodnika, imao 16 umjesto 8 ventila, a povećanju eksplozivnosti doprinijelo je i dodavanje konjskih snaga sa 111 na 138, što je ovaj model GTI-ja pretvorilo u jedan od najsnažnijih i najzabavnijih za vožnju.

1989 VW Golf Rallye G60

Serija Golf 2 imala je nekoliko specijalnih modela, a G60 je svakako jedan od njih. Model čije su specifičnosti poput pravokutnih svjetala, branika agresivnijeg dizajna, blatobrana oko kotača, definirale drugačiji vanjski izgled Golfa, upotpunjen je i Volkswagenovim G-Lader sistemom koji daje dodatnu snagu motoru. Iako je osnaženi motor isporučivao 159 konjskih snaga i imao okretni moment od 225 nm, ipak nije dugo ostao u proizvodnji, budući da nije imao onu razinu pouzdanosti kada je riječ o razini učestalosti servisnog održavanja koju je Volkswagen želio održati, navodi CarBuzz.

Golf Country

Krajem 80-ih godina prošlog stoljeća, kada se tek pojavila buduća epidemija crossover modela automobila, i Volkswagen je sudjelovao u ovom procesu. Dogodilo se to tako da je platforma Golfa 2 dobila izdignutu karoseriju, pogon na sva četiri točka i rezervnu gumu zakačenu na prtljažnik automobila, što je nazvano Golf Country. Iako je prije djelovalo kao pokušaj nekog autoentuzijasta da u svojoj garaži napravi neku adaptaciju Golfa, nego kao model izašao s fabričke trake, ipak, ova preteča budućeg crossover koncepta iskorištena je i za modifikaciju Audijevog modela A6, što je potom dovelo do stvaranja uspješne serije Audi Allroad.

1996 VW Golf Harlequin

Platforma Golf 3, ionako ne pretjerano omiljena među Golf entuzijastima, imala je posebno izdanje koje spada među najčudnije, a ujedno i najmanje prodavane u Golfovoj historiji. Serija Golf Harlequin, sa šarenom karoserijom ima porijeklo u prethodnom konceptu Volkswagen Bube gdje je različita boja pojedinih dijelova karoserije automobila trebala naglasiti njihovu međusobnu zamjenjivost. Tako je model Harlequin zaustavljen na brojci od svega 3 hiljade proizvedenih komada.

VW Golf R32

Konstrukcija ovog modela je primjer što se dogodi kada se inženjeri zanesu, a kada izostane kontrola njihovih zamisli u drugim sektorima uključenim u realizaciju izrade modela. Ideja je bila osmisliti savršen Golf i inženjeri nisu mnogo marili za to da tržište još uvijek nije previše vjerovalo novom tipu primijenjene transmisije. Kao rezultat izašao je gotovo trkaći R32 model, zapremnine 3,2 litre i s VR6 motorom, 237 konjskih snaga i DSG mjenjačem, koji je usprkos snazi, lijepom izgledu i performansama, izazvao pažnju tek malog broja kupaca spremnih skupo platiti za ovakav rasni sportski stroj.

2007 VW Golf GTI W12-650

Iako se čini kao koncept vozilo, ovaj model koji u sebi sadrži različita rješenja sportskih automobila drugih proizvođača, proizveden je za samo osam sedmica u fabričkim pogonima Volkswagena i uspješno isproban. Tim inženjera s ambicijama konstruiranja "formule na cesti" poslužio se Bentleyjevim 6.0 W12 motorom s duplom turbinom, koji je smješten u kabini, umjesto izvađenih zadnjih sjedala iz modela Golf GTI. Zatim, inženjeri su pozajmili prednje kočnice od modela Audi RS4, a stražnju osovinu i zadnje kočnice od modela Lamborghini Gallardo. Mjenjački pogon došao je iz domaće kuhinje, ali od Volkswagenove luksuzne limuzine Phaeton. Kada je završen W12-650 isporučivao je 650 konjskih snaga i okretni moment od 880 nm i postao najjači ikada proizvedeni Golf.

2019 VW Golf GTI Rabbit Edition

Na američkom tlu, Golf je desetljećima bio poznat pod nazivom The Rabbit (zec). Kada je Volkswagen odlučio ovom modelu i na američkom tržištu dati naziv Golf, ipak je htio zadržati dotadašnji amblem kojim je ovaj model obilježavan. Ipak, zečje obilježje rezervirano je za odabranu seriju koja broji svega 3 hiljade vozila. Ovi automobili prodaju se s posebnim paketom opreme koji sadrži motiv zeca na tepisima, kao i na presvlakama sjedala. Iako serija The Rabbit uključuje i zadnji spojler i aluminijske felge na kotačima dimenzije 18 inča kao i LED osvjetljenje, za entuzijaste najveći značaj ipak ima zečji bedž koji krasi prednju masku automobila.