Kad brzo može još brže
0

Jesko postavio četiri svjetska brzinska rekorda, najbrži je superauto koji dostiže 400 km/h

A. M.
Koenigsegg Jesko, novi superautomobil švedske marke, postavio je čak četiri svjetska brzinska rekorda u jednom danu. Ovaj model je najbrži serijski automobil koji postiže brzinu od 400 km/h, ali i najbrži automobil koji postiže istu brzinu i najbrže se zaustavlja.

Švedski proizvođač egzotičnih automobila upravo je postavio nove svjetske rekorde brzine s modelom Jesko Absolut, novim adutom marke visokih performansi.

Verzija Absolut je napravljena posebno za pravolinijske brzine i ima minimalno izmijenjenu karoseriju od standardne Jesko verzije. U poređenju sa standardnim modelom, Absolut verzija nema aktivnu aerodinamiku, upravo radi smanjenja otpora. Uz posebnu karoseriju, Jesko Absolut pokreće 5,0-litarski bi-turbo V8 motor koji razvija 1.622 konjskih snaga kada koristi E85 gorivo.

Testovi su održani na aerodromu u Švedskoj 27. juna gdje je novi Jesko Absolut postavio četiri svjetska brzinska rekorda. Prvi rekord je da je najbrži serijski automobil koji dostiže brzinu od 400 km/h. Usput rečeno, ubrzanje od 0 do 400 km/h trajalo je samo 18,82 sekunde.

Drugi rekord je bio da je najbrži automobil koji dostigne 400 km/h i najbrže se zaustavlja, odnosno vraća na "0". Tako je Jesko Absolut postigao brzinu od 400 km/h i potpuno se zaustavio nakon svega 27,83 sekunde. To je skoro sekundu brže od prethodnog rekorda, koji je postavio Koenigsegg Regera 2023. godine.

Druga dva rekorda su za najbrži automobil koji je dostigao 250 milja na sat (402 km/h) i najbrži automobil koji je postigao istu brzinu i vratio se na "0 km/h". Sprint od 0-250 mph trajao je 19,20 sekundi, a za manevar 0-250-0 mph mu je trebalo 28,27 sekundi.

Koenigsegg navodi da model koji je postavio ove rekorde nije pretrpio veće promjene. Inače, jedine promjene u odnosu na fabričke specifikacije su kavez i vozačko sjedište prenijeti sa starog Koenigsegg One:1. Automobil je koristio gorivo E85, a na felgama su bili standardni Michelin Pilot Sport Cup2 R pneumatici.

Za volanom Jesko Absoluta bio je test vozač marke Markus Lundh.

"Ovaj rekord je potvrdio tačnost simuliranih i izračunatih performansi Jeska Absoluta, što nam daje veliko povjerenje u njegovu sposobnost da bude najbrži potpuno homologirani serijski automobil na svijetu", rekao je Christian, osnivač i izvršni direktor švedske marke.

Prije postavljanja ovih rekorda, isti automobil je nedavno bio umiješan u nesretni incident u Grčkoj gdje se zapalio. Nakon istrage, Koenigsegg je utvrdio da je požar izazvalo napuklo crijevo hidrauličkog sistema.