Jesko postavio četiri svjetska brzinska rekorda, najbrži je superauto koji dostiže 400 km/h
Švedski proizvođač egzotičnih automobila upravo je postavio nove svjetske rekorde brzine s modelom Jesko Absolut, novim adutom marke visokih performansi.
Verzija Absolut je napravljena posebno za pravolinijske brzine i ima minimalno izmijenjenu karoseriju od standardne Jesko verzije. U poređenju sa standardnim modelom, Absolut verzija nema aktivnu aerodinamiku, upravo radi smanjenja otpora. Uz posebnu karoseriju, Jesko Absolut pokreće 5,0-litarski bi-turbo V8 motor koji razvija 1.622 konjskih snaga kada koristi E85 gorivo.
Testovi su održani na aerodromu u Švedskoj 27. juna gdje je novi Jesko Absolut postavio četiri svjetska brzinska rekorda. Prvi rekord je da je najbrži serijski automobil koji dostiže brzinu od 400 km/h. Usput rečeno, ubrzanje od 0 do 400 km/h trajalo je samo 18,82 sekunde.
Drugi rekord je bio da je najbrži automobil koji dostigne 400 km/h i najbrže se zaustavlja, odnosno vraća na "0". Tako je Jesko Absolut postigao brzinu od 400 km/h i potpuno se zaustavio nakon svega 27,83 sekunde. To je skoro sekundu brže od prethodnog rekorda, koji je postavio Koenigsegg Regera 2023. godine.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/240702054.5_xl.jpg?v=1730639445)
Druga dva rekorda su za najbrži automobil koji je dostigao 250 milja na sat (402 km/h) i najbrži automobil koji je postigao istu brzinu i vratio se na "0 km/h". Sprint od 0-250 mph trajao je 19,20 sekundi, a za manevar 0-250-0 mph mu je trebalo 28,27 sekundi.
Koenigsegg navodi da model koji je postavio ove rekorde nije pretrpio veće promjene. Inače, jedine promjene u odnosu na fabričke specifikacije su kavez i vozačko sjedište prenijeti sa starog Koenigsegg One:1. Automobil je koristio gorivo E85, a na felgama su bili standardni Michelin Pilot Sport Cup2 R pneumatici.
Za volanom Jesko Absoluta bio je test vozač marke Markus Lundh.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/240702054.4_xl.jpg?v=1730639445)
"Ovaj rekord je potvrdio tačnost simuliranih i izračunatih performansi Jeska Absoluta, što nam daje veliko povjerenje u njegovu sposobnost da bude najbrži potpuno homologirani serijski automobil na svijetu", rekao je Christian, osnivač i izvršni direktor švedske marke.
Prije postavljanja ovih rekorda, isti automobil je nedavno bio umiješan u nesretni incident u Grčkoj gdje se zapalio. Nakon istrage, Koenigsegg je utvrdio da je požar izazvalo napuklo crijevo hidrauličkog sistema.