Kineska ambicioznost u praksi: Mercedes napušta, Great Wall ulazi na tržište taksija u Njemačkoj
Model GWM Wey 03 nudi svu taksi opremu, uključujući taksimetar, alarm, kao i foliju na karoseriji u tipičnoj krem taksi boji, pa čak i besplatnu registraciju do kraja godine.
Prošle godine se u Evropi još zvao Wey Coffee 02, a da ne bude zabune, na globalnom tržištu se zove Wey Latte. Radi se o automobilu veličine Škode Kodiaq.
U Njemačkoj se taksi tržište mijenja posljednjih godina. Nekada dominantni Mercedes-Benz postepeno napušta tržište. Međutim, i sastav ponuđenih modela je doživio značajnu promjenu, jer je nestala dominacija limuzina više srednje klase.
U posljednje vrijeme taksi vozila su uglavnom kompaktne Mercedesove B klase. No, prošle godine je Mercedes objavio da više nije zainteresovan za ovaj dio tržišta i da ga smatra nedovoljno prestižnim. Volkswagen je postepeno postao novi kralj njemačkih taksija, uglavnom zahvaljujući modelu Touran.
Prije pet godina, Mercedes je imao većinu tržišta, ove godine zaostaje za Volkswagenom i Toyotom, koja je, uglavnom zahvaljujući hibridnom pogonu, iskoristila priliku posljednjih godina. Danas, međutim, umjesto nekadašnjeg Priusa+, Toyota snabdijeva taksiste hibridnim Corollama i RAV4 SUV-ovima.
Sad su se u cijelu priču umiješali Kinezi. Marka Wey to pokušava s hibridom, jer je Wey 03 dostupan u Njemačkoj kao plug-in hibrid sa relativno izdašnom baterijom i visokim performansama sistema.
Kineski SUV raspolaže s kombinovanim pogonskim sistemom. Na prednje točkove, sklop s benzinskim motorom od 204 KS i elektromotora od 120 kilovata (163 KS), isporučuje ukupno 367 konja. Kako to obično biva kod elektromotora, ovo je maksimalna vrijednost, naznačena trajna snaga je 60 kilovata (82 KS). Kao skladište energije služi baterija kapaciteta 34 kWh, od čega je upotrebljivo 29 kWh. Domet bi trebao biti 130 kilometara isključivo na struju, a 144 km u gradskom saobraćaju.
Ako to nije dovoljno, kupci mogu doplatiti za pogon na sva četiri točka, ali ta verzija dolazi samo sa najvišom opremom i dodatnim elektromotorom na zadnjoj osovini. Ukupna snaga verzije s pogonom na sve točkove skače na 442 KS. Ovo je dovoljno za ubrzanje od nule do 100 km/h za 5,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 230 km/h. I pored dodatnog motora, kineski SUV ima manju potrošnju, pa može preći devet kilometara više od prednjepogonaša isključivo na struju, bar prema onome što stoji u specifikaciji.
Za pretpostaviti je da će cijene biti odlučujuće. Model s prednjim pogonom starta od 47.900 eura dok model s najluksuznijom opremom košta 51.900 eura. Izvedba s pogonom na sve točkove košta dodatnih 4.000 eura. Ukoliko Kinezi daju prihvatljiv popust taksistima uz navedene bonuse, moguće da će se Nijemci i turisti uskoro voziti u SUV-u čudnog naziva, umjesto u bež E-Klasi.