Tri opcije
0

Kineski Great Wall odgovara na EU istragu: Gradit ćemo fabriku u Evropi

A. M.
Auti sa značkom Great Wall-a su se prije nešto više od 15 godina prodavali i u BiH, ali je to bila vrlo kratka epizoda koja je završila neslavno kao i sa svim ostalim Kinezima, Irancima i Indijcima, koji su pokušavali povoljnim cijenama pridobiti bh. kupce.

Ipak, danas je ova kineska marka jako ozbiljan automobilski brend koji na razuman način odgovara na EU istragu o nepoštenim kineskim subvencijama.

Naime, ovaj kineski proizvođač ima otvorenu taktiku i ujedno odgovor za Evropsku komisiju (EK), budući da traži otvoreno i fer tržište dok uredno razmišlja hoće li svoju prvu evropsku tvornicu smjestiti u Njemačku, Mađarsku ili Češku. EK je nedavno otvorila istragu o subvencijama kineske vlade za električna vozila, nakon zabrinutosti da bi evropski proizvođači automobila mogli biti suočeni s nepoštenom konkurencijom iz Kine.

Great Wall je dao svoje odgovore Evropskoj komisiji 11. oktobra kao prvi proizvođač električnih automobila koji je to učinio, rekao je predsjednik proizvođača automobila Mu Feng. "Trebamo pošteno i otvoreno trgovačko okruženje", rekao je Mu na svom Weibo računu u ponedjeljak. "Imamo samopouzdanja da pobijedimo u globalnoj konkurenciji."

Mu je rekao da je Evropa jedno od ključnih strateških tržišta za Great Wall, dodajući da kompanija ima velike planove za regiju. Ova kineska kompanija je već započela s naporima pri odabiru lokacije za evropsku tvornicu, predviđajući potpuni automobilski biznis u EU od proizvodnje do prodaje. ‘’Great Wall razmišlja hoće li svoju prvu evropsku tvornicu smjestiti u Njemačku, Mađarsku ili Češku’’, rekao je Xiangjun Meng, predsjednik evropskih operacija. Great Wall prodaje marku Ora usmjerenu na električni pogon i vrhunsku marku Wey na odabranim evropskim tržištima uključujući Njemačku, gdje je do septembra prodao 3.393 nova vozila. Tu su drugi brendovi kao što je Haval, specijaliziran za SUV vozila.

Brisel je započeo istragu ovog mjeseca kako bi odlučio hoće li postaviti veće carinske barijere za proizvođače koje je predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen nazvala poplavom uvoza jeftinijih kineskih električnih vozila koji imaju koristi od državnih subvencija. Istraga ispituje električna vozila koja se iz Kine izvoze u Evropu, kako kineskih proizvođača tako i stranih proizvođača automobila, poput Tesle, BMW-a i Renaulta.

Kina se žalila na vrlo kratko vrijeme koje je EU odredila za konsultacije o istrazi, rekavši da nedostaju odgovarajući dokazi i da istraga nije u skladu s pravilima Svjetske trgovačke organizacije. Evropski proizvođači automobila trkaju se s vremenom kako bi sustigli Kinu u proizvodnji jeftinijih električnih vozila, posebno jer se brendovi kao što su BYD, Xpeng i Nio žele što prije proširiti na tržišta van Kine, a prije svega u Evropu.

Podaci o prodaji u Kini pokazuju da je Great Wall zauzeo osmo mjesto u segmentu potpuno električnih i plug-in hibridnih automobila tokom prvih devet mjeseci tekuće godine.