Kineski brend XPeng službeno lansiran u Njemačkoj, najjeftiniji model starta od 49.600 eura
Nakon što su prvobitno razvili biznis u Skandinaviji i u kratkom roku isporučili više od 1.000 vozila, novi brend električnih automobila nastavlja širenje po Starom kontinentu. Sada je zvanično otvoreno predstavništvo i na njemačkom tržištu.
Za početak, azijski brend će na ovom tržištu plasirati dva modela: SUV i limuzinu. Riječ je o čisto električnim modelima, koji će se na najjačem evropskom tržištu prodavati od maja. Do kraja ove godine kineska kompanija takođe će lansirati svoje automobile u Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Konkretno, radi se o modelima P7 i G9. Limuzina XPeng P7 bit će dostupna u tri verzije: Long Range, Performance i Wing Edition. Ulaznu verziju pogoni električni pogon od 276 KS, dok ostale verzije pogone dva elektromotora koji ukupno razvijaju 473 konjske snage.
U slučaju Long Range verzije, domet iznosi 576 kilometara u WLTP režimu, a baterija od 82,7 kWh može da se napuni od 10 do 80 posto za 29 minuta. Snažnije verzije imaju manju autonomiju od 505 kilometara. Cijena P7 limuzine u Njemačkoj starta od 49.600 eura. Poređenja radi, Volkswagen ID.7 ima početnu cijenu od 56.995 eura.
Drugi model je XPeng G9. Električni SUV je takođe dostupan u tri verzije: Standard Range, Long Range i Performance. Prva verzija ima elektromotor od 313 KS i bateriju od 75,8 kWh, koja nudi autonomiju od 460 kilometara po WLTP protokolu. Long Range verziju pogoni isti elektromotor, ali koji se napaja većom baterijom od 93,1 kWh. Ovaj model prelazi do 570 kilometara s punom baterijom.
Konačno, Performance verziju pogone dva elektromotora koji ukupno razvijaju 551 KS. Autonomija je 520 kilometara u WLTP režimu. Bez obzira na odabranu verziju, baterija se može napuniti od 10 do 80 posto za 20 minuta. SUV G9 ima startnu cijenu od 57.600 eura.
XPeng je inače Volkswagenov partner u razvoju sljedeće generacije električnih automobila. Naime, VW Grupa je ranije otkupila 5 posto dionica kineskog start-upa u vrijednosti od 700 miliona dolara u cilju zajedničkog razvoja dva EV-a srednje klase od 2026. godine, za kinesko i ujedno najbrže rastuće tržište električnih automobila.