Obračun u Evropi
20

Kineski Galeb hvata zalet ka Evropi, mogao bi uzdrmati tržište jeftinih električnih automobila

A. M.
Strah od kineskih automobila u Evropi postaje sve veći, iako su Evropljani pripremili barijeru u vidu veće carinske stope. Do sada su Kinezi uglavnom nudili veće i skuplje modele, ali onog trenutka kad počnu nuditi male i jeftine, mogli bi uzdrmati tržište. BYD Seagull je jedan od tih.

BYD Seagull u Evropu stiže sredinom 2025. godine. Ovu informaciju je potvrdila Stella Li, izvršna potpredsjednica brenda.

Li je istakla takođe da je za ciljeve, koje je proizvođač postavio, neophodno osvojiti veći tržišni udio na evropskom kontinentu. Da bi takav plan bio ostvariv, potreban im je model koji generiše veliku količinu prodaje poput Seagulla. Cijena i autonomija su uglavnom na strani ovog modela, jer su oni ključni faktori za pridobijanje kupaca kako bi ga razmotrili kao alternativu evropskim modelima.

Poplava malih formata

Prema izjavi Stelle Li, BYD-ov najmanji model će se na evropskom tržištu naći u prodaji u drugoj polovini 2025. godine, tako da proizvođač ima vremena da poboljša autonomiju koja u Kini iznosi 405 kilometara prema kineskom standardu mjerenja, dok je po evropskom ciklusu WLTP to otprilike 325 kilometara.

S druge strane, to je dovoljno za model koji je dug jedva 3,7 metara i čiji motor proizvodi maksimalnu snagu od 75 KS. Budući da se baterija ne može povećati s obzirom na dostupno međuosovinsko rastojanje, BYD će softverskim nadogradnjama pokušati smanjiti potrošnju energije.

Kinezi će navodno implementirati i novi dizajn u poređenju sa trenutnim modelom koji se prodaje u Kini i uključiće više sigurnosnih sistema kako bi se ovaj model nosio sa Euro NCAP testovima.

Kada je krenula trka za električnim autima, evropski brenovi su mahom nudili veće modele. Manji modeli su izbjegavani zbog manje marže, ali nisu bili svjesni da time gube kupce. Brendovi su sada svjesniji te stvarnosti, pogotovo kada Kinezi počinju prijetiti i pritiskati još više. Realnost za evropske proizvođače je jasna, konkurencija postaje sve veća i jača, a mogućnosti za pridobijanje kupaca su sve manje.

Renault i Stellantis su brendovi koji se najviše klade na male električne automobile, iako je Renault prije ravno 10 godina bio na evropskom tronu kada je nudio Twizzy, Zoe i nešto kasnije Twingo E-Tech, ali očito u krivo vrijeme. Moćni Volkswagen se takođe priključio tom novom trendu i već najavljuje ofanzivu s malim formatima. Međutim, u narednih godinu do dvije Evropa očekuje pravu poplavu malih elektro automobila, što je praktično u isto vrijeme kad i kineski rivali stižu na Stari kontinent.

Ko su suparnici Seagulla u Evropi?

Nesumnjivo je da će se BYD Seagull suočiti s nizom rivala, od novog Renaulta Twinga do Volkswagena ID.1 i Citroena e-C3. Međutim, jedan suparnik će se isticati iznad ostalih, jer je u suštini konceptom najbliži kineskom modelu. To je nova Dacia Spring čija je cijena već sada na pojedinim EU tržištima ispod 11.000 eura računajući subvenciju i Dacia finansiranje.

BYD Seagull bi mogao biti težak rival s kojim će jeftini evropski modeli ukrstiti mač, budući da svi oni ističu cijenu ispod 20.000 eura kao bitan adut. Ali ako konačna prodajna cijena malog Kineza bude značajno ispod ove barijere bit će im još teže.

Seagull se u Kini prodaje za mizernih 9.000 eura, ali dok kineski modeli dođu na evropsko tržište u praksi koštaju mnogo više. To je zato što ih čekaju viši sigurnosni standardi, troškovi transporta, veći porezi i mnogo veće marže evropskih dilera.

Podsjećamo, BYD od 2026. planira proizvoditi automobile u Mađarskoj. Tim potezom Kinezi će izbjeći carinska davanja i transport, te na kraju postići bolju krajnju cijenu što i jeste cilj proizvođača.