
Kupovina fabrike od Volkswagena bi omogućila Kini da izgradi uticaj u cijenjenoj njemačkoj automobilskoj industriji, gdje se ujedno nalaze neki od najstarijih i najprestižnijih brendova automobila, rekao je pouzdan izvor za Reuters.
Kineske kompanije investirale su u niz industrija u najvećoj evropskoj ekonomiji, od telekomunikacija do robotike, ali tek treba da u Njemačkoj uspostave i tradicionalnu proizvodnju automobila, pored toga što Mercedes-Benz već ima dva velika kineska dioničara.
Takav potez mogao bi biti i politički najosjetljivija kineska investicija do sada. Volkswagen je dugo bio simbol njemačke industrijske moći, a sada su očiti znakovi globalnog ekonomskog usporavanja koje pogađa potražnju ali i brzu tranziciju na "zelene" tehnologije.
Proizvodnja automobila u Njemačkoj za prodaju u Evropi omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila da izbjegnu plaćanje EU carina na električne automobile uvezene iz Kine i mogla bi predstavljati dalju prijetnju konkurentnosti evropskih proizvođača.

Iako ponude mogu stići od privatnih kompanija, državnih preduzeća ili zajedničkih ulaganja sa stranim igračima, kineske vlasti zadržavaju pravo da odobre određena ulaganja u inostranstvu i vjerovatno će biti uključene u bilo koju ponudu od samog početka procesa.
Odluke o ulaganjima zavisile bi od stava nove njemačke vlade prema Kini nakon izbora u februaru, rekao je Reutersov izvor. Ove dvije ekonomske sile postale su duboko isprepletene tokom 16 godina na vlasti Angele Merkel, a potaknute investicijama i izvozom njemačkih automobila u Kinu.