Istinski poseban koncept
67

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe je oličenje karakterističnih vrijednosti njemačkog brenda

Piše: D. B.
Prije nego je BMW 2018. godine lansirao drugu generaciju Serije 8, njemački brend se udružio s kompanijom Pininfarina te su zajednički kreirali specijalni koncept.

BMW i Pininfarina su svoju kreaciju nazvali BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe, a to je bio unikat dizajniran da najavi sljedeći flagship. Iako BMW nikad nije pretvorio Gran Lusso Coupe u produkcijski model, produkcijska G81 Serija 8, koja je debitovala pet godina kasnije, s njim dijeli neke sličnosti.

BMW je pružio Pininfarini potpunu slobodu u ovom projektu, ali se povremeno uključivao kako bi osigurao da koncept ne ide "protiv BMW-ovog identiteta", no projekt je zaista vodila legendarna italijanska dizajnerska kuća.

Gran Lusso je debitovao s BMW-ovom tradicionalnom bubrežastom rešetkom hladnjaka od mat aluminija, ajkulinim nosem i linijama dizajna koje se protežu od rešetke i logotipa. Jednostavne linije su formirale lice coupea, a široka donja rešetka u otvoru krije suptilni natpis "Pininfarina". Naprijed su i tanka LED prednja svjetla. Visoka pojasna linija je ispod elegantnih stakala, tu je i prepoznatljivi dizajnerski element Hofmeister Kink, kao i V12 oznaka na C-stubu.

Coupe ima 21-inčne felge s dvobojnom završnom obradom, čiji se dizajn od 15 krakova pretvara u pet krakova. Stražnji dio podsjeća na Seriju 8 lansiranu prije nekoliko godina i posjeduje trapezoidne završetke izduvnih cijevi, kao i LED stražnja svjetla u obliku slova "L" povezana preko prtljažnika.

U unutrašnjosti je Pininfarina unaprijedila tadašnji BMW-ov dizajnerski jezik okrećući kontrole prema vozaču. Otvor na krovu je omogućio ulazak dodatne svjetlosti u unutrašnjost, a za putnike na stražnjem sjedištu ima dovoljno mjesta kao da se nalaze u velikom luksuznom sedanu.

Za unutrašnjost je korištena vrhunska smeđa koža kompanije Foglizzo, strop je presvučen djevičanskom vunom, a za ukrasne detalje je korišteno Kauri drvo staro 48.000 godina. Ovo drvo potiče s Novog Zelanda te ima jedinstvenu strukturu koja može mijenjati boje od zlatne, preko crvene pa do smeđe, ovisno o svjetlu i uglu gledanja.

Adrian van Hooydonk, viši potpredsjednik dizajna BMW Grupe u to vrijeme, rekao je da koncept izražava "karakteristične vrijednosti BMW-a".

O V12 motor s turbopunjačem, koji pokreće koncept, detalji nisu objavljeni, ali je vjerovatno riječ o 6,0-litarskom V12 motoru uparenom sa 8-stepenim automatskim mjenjačem, koji je pokretao i modela 760i iz te ere, a koji razvija 542 KS i 750 Nm obrtnog momenta.

Kasnije su stigli još neki lijepi koncepti među kojima su Skytop, Touring Coupe i Vision Neue Klasse, no Gran Lusso je bio istinski posljednji primjer čistog, minimalističkog dizajna.

Vezani članci