BMW Grupa je podijelila svoju viziju budućeg digitalnog iskustva, kako unutar tako i izvan vozila, na Sajmu potrošačke elektronike (CES) 2023. u Las Vegasu. BMW i Vision Dee je futuristička limuzina srednje veličine s potpuno novim dizajnerskim smjerom BMW-a.
Ime "Dee" je skraćenica za Digital Emotional Experience - a to je upravo njegov cilj: stvoriti još čvršću vezu između ljudi i njihovih automobila u budućnosti.
Istina, nakon broja inovacija i tehnologija koje donosi ovaj koncept nismo sigurni da li će ta snažnija veza između automobila i ljudi posljedično značiti i znatno slabiju vezu ljudi sa stvarnošću oko sebe. Naime, buduće digitalne funkcije će ići daleko dalje od nivoa glasovne kontrole i sistema pomoći vozaču sa kojima smo danas upoznati.
Tako BMW i Vision Dee predstavlja "Head-Up-Display" koji se proteže cijelom širinom vjetrobranskog stakla, pružajući uvid u uređenje sljedeće generacije vozila. Od 2025. godine nadalje, ova inovacija će biti dostupna u modelima nove generacije BMW-a. Također, značajno je unaprijeđena ranije predstavljena tehnologija promjene boje karoserije.
BMW Mixed Reality Slider: u virtuelni svijet u pet koraka
BMW Mixed Reality Slider, u kombinaciji sa naprednim Head-up displejem, predstavlja digitalni vrhunac i centralnu kontrolu rada BMW-a i Vision Dee. Koristeći shy-tech senzore na instrument tabli, vozači mogu sami odlučiti koliko digitalnog sadržaja žele da vide na naprednom Head-Up displeju. Izbor u pet koraka kreće se od analognog, preko informacija vezanih za vožnju, do sadržaja komunikacijskog sistema, do projekcije proširene stvarnosti, sve do ulaska u virtuelne svjetove. Paralelno, prozori sa mogućnošću zatamnjivanja mogu se koristiti i za postepeno smanjivanje stvarnosti. Mješovita stvarnost se može doživjeti u BMW i Vision Dee na impresivan način koji uključuje različita čula bez potrebe za dodatnim alatima, stvarajući novu dimenziju užitka u vožnji za korisnika.
Napredni BMW Head-Up displej: u NEUE KLASSE od 2025
BMW grupa je poznata u automobilskom sektoru kao pionir za Head-Up-Display sisteme i sistematski je usavršavala ovu tehnologiju u protekle dvije decenije. U BMW i Vision Dee, projekcija po cijeloj širini vjetrobranskog stakla omogućava prikaz informacija na najvećoj mogućoj površini – koja postaje prepoznatljiva kao displej tek kada se aktivira. Na ovaj način, BMW Grupa demonstrira ogroman potencijal projekcijske tehnologije, a BMW i Vision Dee vizualizira kako bi se napredni Head-Up-Display također mogao koristiti u budućnosti za prikaz i koncept rada.
Standardna serijska verzija BMW-ovog Head-up-Display-a koji se proteže po cijeloj širini vjetrobranskog stakla koristit će se u modelima NEUE KLASSE od 2025. nadalje.
Scenarij dobrodošlice sa glasovnim i fizičkim ikonama
Digitalno iskustvo već počinje izvan vozila, s personaliziranim scenarijem dobrodošlice koji kombinira grafičke elemente, svjetlosne i zvučne efekte. Prirodni jezik služi kao najjednostavniji, najintuitivniji oblik interakcije, omogućava savršeno razumijevanje između ljudi i njihovih vozila. Prednja svjetla i zatvorena BMW maska za bubrege također formiraju zajedničku fuziju fizičkog i digitalnog na uniformnoj površini, omogućavajući vozilu da proizvede različite "izraze lica". To znači da BMW i Vision Dee može razgovarati s ljudima i, istovremeno, vizualno izraziti raspoloženja poput radosti, zaprepaštenja ili odobravanja. BMW i Vision Dee takođe može da projektuje sliku avatara vozača na bočni prozor kako bi dodatno personalizovao scenario dobrodošlice.
Svjetska premijera za tehnologiju E Ink u punoj boji
Nakon spektakularnog debija BMW-a iX Flow Featuring E Ink na CES 2022, BMW Grupa sada predstavlja verziju E Ink tehnologije u punoj boji u BMW i Vision Dee koja će se koristiti kao vanjska obloga vozila za prvi put u svijetu.
BMW i Vision Dee, umjesto da se jednostavno mijenja između crne i bijele, sada prikazuje eksterijer u više boja, potpuno varijabilan i individualno konfigurabilan. E-papirna folija partnera BMW grupe, E Ink, nanosi se na tijelo kako bi se stvorio ovaj magični prikaz boja. Mogu se prikazati do 32 boje.
Površina karoserije BMW-a i Vision Dee podijeljena je na 240 E Ink segmenata, od kojih se svaki pojedinačno kontrolira. Ovo omogućava skoro beskonačnu raznolikost uzoraka da se generiše i varira u roku od nekoliko sekundi.
Reducirani dizajn - iznutra i izvana
Dizajn BMW i Vision Dee je namjerno reduciran i pojednostavljen kako bi se pažnja usmjerila na digitalno iskustvo i DNK brenda BMW. Eksterijer je definisan klasičnim dizajnom trovolumenske limuzine koji čini srž marke BMW. Tradicionalni elementi dizajna, poput BMW-ove rešetke za bubrege, dvostrukih kružnih farova i Hofmeisterovog pregiba, ponovo su zamišljeni, s fizičkim ikonama koje zamjenjuju analogne elemente. Ovo daje konceptu BMW i Vision Dee digitalni, ali ljudski karakter.
Još jedna prekretnica na putu do NEUE KLASSE
Budućnost BMW Grupe je električna, kružna i digitalna. BMW i Vision Dee predstavlja digitalni aspekt ovog trojca i biće još jedna prekretnica na putu ka sljedećoj generaciji vozila, NEUE KLASSE.
BMW grupa će pružiti dodatne uvide i uvide u revolucionarni koncept vozila NEUE KLASSE tokom 2023. godine.